Followers

Thursday, 2 February 2012

Spontaneous Thursday #8

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Nadh baru pulang ni. Sehari berpusing-pusing dalam kawasan Nilai tu. Seronok juga perjalanan hari ni. Tapi yang pasti, HITAM la lepas ni sebab seharian kena curah cahaya matahari. ahahahaha *mengade*

Ummm. nak dijadikan cerita tadi, masa lepas buat kerja, berhenti kat kedai, konon nak cari makanan la. Tapi last ambil keputusan nak singgah dahulu isi perut dengan makanan. Ye lah, pagi pukul 10 je sarapan, lepas tu kerja sampai pukul 3 tak berhenti. Sesampainya kat kedai tu, (masa nak ambil lauk)

budak tukang kira. : Abang, nak minum apa?

"Ini bukan abang la. Ini adik. " Balas Nadh.

budak tukang kira. : "Ele.. Perasan. "

Masa ni la Abg Mie n Abg Madi gelak kuat-kuat dekat Nadh. "Ahahahahah. dia panggil kat hang abang.."
Macam biasa la kan, bertengkar sat dengan manusia berdua ni. Depa ni memang kuat menyakat Nadh.

Lepas tu masa dia nak kira kan.
budak tukang kira. : Ni nak kira sekali ke ni?
Nadh : Eh tak boleh kira sekali. kena kira empat kali la. Ada empat pinggan.

-Senyap sepi-

Masa ni la yang jadi ceritanya. :
Nadh : Abang, tolong sat abang, buka ayaQ tin ni sat, saya tak reti la nak buka dengan tangan kiri.
Abang Mie pun ambil tin minuman tu dan tolong buka kan. Abang Madi plak dok asyik menyedut siput sedut yang dia ambil dari pinggan Nadh.

"Eee manjanyaaa~~ " Balas budak tukang kira tu.

**Kena gelak lagi**

Manja sangat ka? Eeeeeeee~~~


My Pebret . Puas dapat makan tadi. 
*arap2 nanti balik rumah jumpa, nak suruh Mama buat plak*
(gambar ehsan pacik gugel)

7 comments:

Rozuan Ismail said...

haha.p nilai wat pe?huhu

Gary Asip said...

lapar lak tetiber~... =.="

Iffah Afeefah said...

gedik adela

hahaha

ngade kan

Awie Omar said...

manja ke? hehehe
JEMPUT SINGGAH ENTRI TERBARU
NEXT TOP BLOGGER 1 EPISOD 4
http://awieomar.blogspot.com/2011/05/next-top-blogger-1-episod-4.html

Razif Mokji said...

sodap ni ... kene pegi cari ni

dyabunga said...

sedapnye siput tu.. nak sikit..

shida anwar said...

memang manja... :-)

Buta+Pekak+Bisu=CINTA