Followers

Thursday, 23 February 2012

Ending yang sadis

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Selesailah sudah cite yang Nadh sllu update untuk Spontaneous Thursday hari ni. Ending dia, last skali Jodi a.k.a heroin mati dalam ribaan sang hero di tepi rumah pantai masa hari perkahwinan depa. Huuu sadis-sadis.

Setelah perjalanan depa yang penuh dengan pancaroba. Jodi hilang ingatan, jumpa balik, ingat balik, difitnah, Cholo tinggalkan kekayaan demi Jodi, Cholo hidup sebagai orang biasa, jadi waiter.

Kemudian Jodi sakit, kena barah mata, kemudian lari tinggalkan Cholo, buat pembedahan mata guna mata Tristan yang sedekahkan mata dia sebagai hadiah, sakit balik dan akhirnya pergi juga.

Begitulah hidup bukan? Tiada yang mudah dalam hidup dan hidup akn senantiasa dihiasi dengan ujian. Walau seberat mana pun ia, namun akhir pasti dikurniakan dengan hikmah disebaliknya. Apa pun perlu diingat, tiada yang buruk yang ALLAH kurniakan kepada kita, sebab semuanya adalah yang baik-baik belaka walau seberat-berat ujian tu.

Rasulullah S.A.W bersabda;
"Tiada seorang Muslim yang ditimpa musibah, keletihan, sakit, terganggu fikirannya, sedih, bimbang, kecemasan sehingga tercucuk dengan duri sekalipun melainkan diampuni akan dosa-dosanya." [HR Bukhari]
Published with Blogger-droid v1.6.9

4 comments:

kay_are said...

ni cite stairway to heaven ni.. versi korea lebih menarik kot..

.........cP~ said...

Oh..gitu ke akhirnya? Sama entah tidak dengan versi Korea..

p/s: laki pun layan cerita tu rupanya.

diya said...

Stairways to heaven korean version lebih sedih. buat kita sedar tak semua yg kita rancang akan menjadi. manusia merancang Allah yg tentukan.

BCJ said...

hampagas punye ending..huhu..
tapi nasib baik jalan cerita dia best..
p/s: rasanya Jodi tu jodoh Tristan..:)

Buta+Pekak+Bisu=CINTA