Followers

Friday, 9 December 2011

Depa pun sama ja.

Assalamualaikum. Dan salam salam sejahtera pada yang membaca.

Semalam Nadh sembang dengan seseorang. Dia ada ceritakan dekat Nadh 2 kisah terdekat yang berlaku dalam dunia orang bertunang yang dekat nak kawen ni.

Kes 1.
Perempuan putuskan tunang sebab ngaku ada orang lain.

Kes 2.
Perempuan jugak yang putuskan tunang sebab dia kata lelaki tu x boleh sara dia.

Putus keduanya masa majlis sedang menjengah. Bulan 12 ni plak tu. Dan pengakhiran keduanya adalah lelaki tu nak saman.

Baca kes ni buat Nadh terfikir ketidakadilan dunia kepada lelaki. Bila yang buat kes selalu orang kata laki. Bila yang disakiti selalu penyebab orang kata laki.

Tapi ni dua bukti perempuan pun sama ja masa sekarang ni.
Published with Blogger-droid v1.7.4

6 comments:

Miss Nadya said...

tol jgk 2 nadh...tp prempuan slalu jd yg tristimewa kn?hehe..

aisha said...

dua dua sama ja xlari dari melakukan kesilapan. hee :)

Nong Andy said...

Salam tuan punya belog...en.Nadh, best n3 ni gatal tangan nak komen :)

Lelaki atau perempuan- dua-duanya insan biasa- makluk tuhan yang mudah membuat kesilapan.

Tapi kita-Masyarakat selalu beri 'cop' tertentu buat dua kaum berbeza ni. cth:

Perempuan di cop: Bila dah janda- mesti suka kacau rumahtanga org. Mesti ada istilah janda miang/gatal dll. Tapi xde pula biasa dengar duda gatal miang dll.

Lelaki:Kalau lelaki main kayu 3-"ah.. biasalah! dah dasar lelaki. Namanya pun lelaki!! tak cukup satu.. " biasakan dengar ayat tu? perempuan pula selalu di berikan 'cop golongan terinaya'

masing-masing ada 'cop mohor diraja' oleh masyarakat.

* eh.. panjangnya. Sori...

kiera'sakura said...

tetap manusia biasa ... dan mesti ade hikmah sesuatu tue terjadi :)

AmirFX said...

Kenali hati budi masing2 dulu rasanya..

Iffah Afeefah said...

aih sume sme je
baik laki n pempuan

bile disakiti kate sume same
bile ditinggalkan mula meraban

msg2 xreti time hakikat
y mmg xde jodoh
jdd nk slhkan or copkan pon xde gne

Buta+Pekak+Bisu=CINTA