Followers

Saturday, 17 December 2011

Sini untuk sana atau sini untuk sini?

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang nembaca.

Hari resepsi sepupu Nadh hari ni. Seharian Nadh tengok sepupu Nadh, makcik, anak sedara, semua sekali. Seronok plak Nadh tengok.

Tapi kan, tak sedar plak rasa. Cepat sangat semua membesar rasanya. Dari kak sepupu da jadi bini orang. Dari sepupu yang dulu kecik kecik skang da jadi anak dara. Anak sedara yang dulu Mama ngasuh dah habis sekolah.

Tergelak. Dulu kita tatang. Kita lambung lambung, skg ni dah besar dari kita. Sampai lah satu masa nanti, semua dah beranak pinak, lepas tu satu persatu ALLAH panggil.

Hidup ini adalah sementara. Sama ada kita manfaat ke jalan ALLAH atau kita tersimpang ke jalan lain. Apa pun, peringatan x pernah lekang dari menyapa. Namun, kita lah yang berperanan memilih jalan kita. Sama ada kini untuk sana atau sini untuk sini.

Renung-renungkan.
Published with Blogger-droid v1.7.4

5 comments:

JR said...

Hidup di dunia hanya sekali, lakukan yg terbaik sementara nyawa masih di kandung badan..

Entri terbaru di blog JR: "Fatwa Ulamak: Wanita BERDOSA Jika Pegang Timun dan Pisang"

Iffah Afeefah said...

Tggu glirn ank sndri jek ni wakaka

Rozuan Ismail said...

hidup ni singkat sangat untuk dibazirkan

AmirFX said...

Biasalah tu.. Lama tak jumpa mesti bila jumpa balik muka dah lain2.. haha...

Raisya Haris said...

Abang nadh bila nak kahwin? Kekeke ^^

Buta+Pekak+Bisu=CINTA