Followers

Saturday, 10 December 2011

Rumah depa macam tu tak?

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Dah 2 hari Nadh temankan adk Nadh keluar. Kalau semalam lokasi outdoor, hari ini lebih kepada indoor punya tempat yang kami kunjungi. Penat juga, tapi puas bila tengok adik tersenyum gembira.

Dalam dua hari ni, ada beberapa penemuan penting yang Nadh jumpa, tapi buat masa ni nak sebut tentang adab dan etika kita kita sebagai manusia.

To be honest, Nadh rasa x puas hati masa Nadh masuk tandas semalam. Kalu nak tahu,tandas dia sangat kotor dan tidak terjaga. Dengan kunci pintu nya yang tercabut, lepas tu tandas tidak boleh flush dan kebersihan memang fail la.

Terfikir kan, kenapa ya kita sebagai manusia tidak beretika ketika menggunakan tandas ya? Memang la bukan tandas kita kan? Tapi itu bukan bermakna kita boleh buat lebih kurang kan? Ramai lagi nak pakai.

KALAULAH semua tahu jaga adab dan etika, mesti kebersihan tandas terjaga kan? Bukan tu sahaja, kerosakan pun tiada. Tapi itu lah, tiada kesedaran. Apa pun tak boleh.

Agaknya kan, tandas umah depa macam tu x?
Published with Blogger-droid v1.7.4

7 comments:

Iffah Afeefah said...

igt nk cte sal tandas cggih manggih

mmg gitula gamaknye tndas dorg

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

orang skrg ni dah xpndai nak jaga kebersihan padahal kebersihan tu yg paling dituntut dlm Islam

AmirFX said...

Dierang tak tahu nak guna tandas awam kali kot?! :D

Rozuan Ismail said...

orang kita ni selfish.ramai pentingkan diri sendiri

Nong Andy said...

Salam en. Nadh.
Tandas kat Sabah juga sangat teruk dan kotor... bertamadunkah kita dengan tandas yang macam tu? kempen kebersihan tandas selalu di pandang ringan.. kecewa sungguh kan!

kiera'sakura said...

kan.. npe x jge harta benda awam mcm jge harta sndiri...hurm

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

salam adikku nadh.
aduhh akak paling gerun nak guna tandas orang lain.dgn kotor dan ....eiii gerun!

Buta+Pekak+Bisu=CINTA