Followers

Wednesday, 28 December 2011

Kabus-kabus Cinta

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Nampak x tu? Kabus yang sangat tebal dlm perjalanan. (dr Taiping ke Bukit Merah). Since kabus yang Nadh jumpa pagi ni, jadi biarlah kita jadikannya subjek pagi ni ye?

Apa yang readers nampak pada seluas pandangan kabus? Putih? Sejuk? Lawa? Best?

Nadh rasa - "gile cool~~" (nada Probe)

hihi opss sorry. Sebenarnya kan, bila tengok kabus ni, tersedar yang ianya hanya ada pada tempat yang menghijau ja. Kabus ibarat selimut yang menutup pandangan, melaluinya ibarat melepasi satu dimensi baru, indah sangat. Namun adakalanya bila ia terlalu tebal mungkin bakal mendatangkan bahaya.

Sedar x kita sebenarnya hidup kita juga ibarat melepasi kabus? Jalan x pasti didepan kita. Kita mungkin tersasar, mungkin juga berlanggar, jatuh terjelepok, tapi bila pandang hadapan yang kabur terbuka, terfikir semua pasti x jadi kalau nampak. Begitulah kehidupan kita ni yang adakalanya kita melepasi 'kabus' , yakni perjalanan kurang pasti yang kita lalui. Kekadang kita rasa cool, bila nampak kabus, kita lalu juga, kekadang kita perhatikan, terlalu asyik, seakan xnak lepas kan? Semuanya dek seronok dengan situasi.

Hidup adalah perjalanan yang tak pasti. Namun ALLAH dah tunjuk jalan pun. Al-Quran n As-Sunnah tersedia sebagai ikutan n rujukan. Barangsiapa yang berpegang padanya pasti xkan apa-apa. Yang mana kebahayaan kabus dapat diabaikan.

Pun begitu, kabus itu sebenarnya memang sangat cool. Perjalanan x pasti tu mungkin berliku, tapi hebat bila kita tahu tiap satunya merupakan penuh hikmah yang dikurniakn buat kita. Ujian tanda kesayangan, nikmat itu pemberian. Bila kita teguh berpegang, kabus itulah 'Kabus-kabus Cinta'.
Published with Blogger-droid v1.7.4

5 comments:

JunAina said...

Kabus-kabus cinta...moga sentiasa bersama kita. Kalau tempat kita sentiasa ada kabus cam gitu pagi2 mesti hari2 cool jerk...:)

Tiba2 teringat kampung!

AmirFX said...

Kreatif jer dapat cipta karangan dari kabus... :D

Iffah Afeefah said...

kabus itulah...hurm

best gk nme kabus2 cinte hehe

Cik Pulau said...

sekali kita tersasar..mungkin kita boleh berpatah balik lagi..
jangan sampai kdua. dan ketiga.
kita terus tersasar..tu yang parah..

Nong Andy said...

kita manusia biasa. insan biasa.. mudah tersesat.. mudah sesat dalam kabus kehidupan..

Buta+Pekak+Bisu=CINTA