Followers

Thursday, 22 December 2011

Indahnya satu PENGHARGAAN! - Menangguk bahagia disebalik duka

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Nadh ada seorang sahabat ni. Selalunya kan, bila chat ka sembang dengan dia dalam FB dia selalu sebut "saya ingat jasa kalian" , "saya x pernah lupa kamu semua".

Buat Nadh rasa terharu plak. Betapa dia hargai apa yang pernah dihulurkan kepadanya satu masa dulu. Serius rasa terharu bila orang bersungguh keluarkn kenyataan macam tu dekat kita. In fact, dalam dunia ni, berapa ramai sangat yang macam tu? Berterima kasih atas apa yang diberikan kepadanya.

Bukan minta pun, pulun lagi la, tapi Apa yang Nadh nak cakap adalah, bila berbudi, tidak perlulah kita berharap akan sebarang penghargaan buat kita. Sama macam kes ni, x pernah terfikir dia akan ingat lagi. Padahal Nadh pun dah lupa apa Nadh buat dulu.

Tapi bila cmni, rs terharu lah, walhal Nadh ni suka jadi angin. Maksudnya sekadar berlalu. Dengan tetiba dinyamankn, dan tanpa sedar sudah pergi berlalu. Itulah ibaratnya, menyedapkn orang, dan ilang bila tiba ketika orang sudah tidak memerlukan. Terbaik bt Nadh sebab bg Nadh ini adalah kebahagiaan melihat senyuman terukir dari bibir yang bersedih.

Sebenarnya bagi Nadh ia adalah salah satu terapi diri, bila mana kita pandang masalah tu sebagai ubat merawat luka diri. Mksudnya. Masalah melanda orang sebagai batu pengukur untungnya kita dalam hidup. Dan perbandingan itu (dalam masa kita memotivasikan orang) , kita sedang membina tembok YAKIN dalam hati dan memperkasakan PERCAYA DIRI. Ya lahh, masalah orang bisa diselesaikan, apa lagi diri sendiri. Dan buat kita semakin tabah.

Akhir sekali, kita akn peroleh KEKUATAN dari sana. Bila menjadi 'si boleh harap' bagi yang perlukan khidmat kita. Membantu n dibantu. Dia dengan halnya, kita menangguk bahagia melihat penyelesaian. Itu diri Nadh. Gembira menepek disebalik duka hingga temu cahaya. Akhir hilang tanpa bicara. Ibarat angin berlalu, sejuknya rasa selesa nyamannya, pabila selesai mengorak bahagia, ilanglah ia tnpa berita.

Superman mana nak pegang kriptonite dan melemahkn kredibility sendiri kan. ?
Published with Blogger-droid v1.7.4

5 comments:

Iffah Afeefah said...

Suprnadh Aka superjiran

Anum said...

sukanya... entry nie

Nong Andy said...

memang bahagia bila melihat org yg kita sayang(kwn2/family) tersenyum bahagia dgn pertolongan kita.. muka bahagia mereka itu adalah 'balasan' termahal' utk pertolongan kita itu kan..

aimie amalina said...

aduhaiii
memotivasikan org lain dismping menguatkan hati sendiri kan
x gitu?

fRaMe+LenSeS said...

Iffah :: ya meyh? agagagagag.. :P

Anum :: terima kasih. :D

Nong Andy :: benar. itu kegembiraan terbesar kan? kebahagiaan kita kekadang tuentah di mana kita letak bila babitkan depa kan? :D

Mimie :: ye betoi. best rasanya. :D puas.

Buta+Pekak+Bisu=CINTA