Followers

Tuesday, 20 September 2011

Aku Bukan Loser

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Nadh dlm perjalanan untuk tidur. Tapi ada sesuatu untuk seseorang.

Jika aku seorang loser.
Kenapa tidak aku imbau zaman mula aku
Tika kaki tangan belum kuat menampung badan,
Tapi bagaimana aku terus cuba bangun dan bangun berusaha.
Kalau lah kata aku mengalah,
Pasti kini aku masih tidak mampu berlari.

Jika aku seorang loser.
Entah bagaimana kini aku mampu berkata-kata.
Kenapa tidak saja aku menolak.
Bercakap sahaja dengan loghat kanak-kanak ku.
Atau mungkin irama rengekan si bayi yang penuh dengan perhatian.

Jika aku seorang loser.
Mungkinkah kini aku masih wujud?
Sedangkan aku tahu.
Saat mula terpancutnya mani dlm rahim ibu
Kami berenang beramai-ramai.
Bukan 1 2 3, tapi berjuta menuju destinasi ovum ibu
Tapi aku yang gagah dan laju,
Dan kini aku besar n bernafas atas dunia Tuhanku.

Aku bukan loser.
Tapi aku si hebat.
Yang sedang berjaya.
Belajar menjadi pemenang sejati dengan ujian dan dugaan.
Yang ALLAH beri padaku
Buat mempergagahkan lagi jiwa.
Menguatkan lagi hati.
Menebalkan iman dalam diri.

Aku bukan loser.
Kerana aku sudah pun berjaya menghadapi.
Dan kini fasa akhirku.
Sabarlah wHai jiwa.
Kuatlah wahai jiwa.
Published with Blogger-droid v1.7.4

7 comments:

Muslimah Optimis said...

cantik ayat-ayatnya.. bahasa yang mudah difahami..

kita adalah juara dalam rahim ibu kita kerana kitalah sperma ayah kita yang paling tangkas dan pantas dalam mencari ruang untuk hidup

Iffah Afeefah said...

:-)

sicKo^ said...

memang ko bukan seorang loser, ko adalah winner :)

Anum said...

sabar ya

shahjiehan said...

sket lagi kawen la tuu.. ahahahha

haslinda said...

we are not loser, but a winner... :)

kita hebat... yeah...!!! :)

fRaMe+LenSeS said...

Aimaa :: betul tu. :D

Iffah :: ;D

SicKo :: ye betul. ko jugak..

anum :: ye. maceh kamu. :D

SJ :: aikkkk?

Haslinda :: ow yeah.. ehhehe

Buta+Pekak+Bisu=CINTA