Followers

Sunday, 25 September 2011

Jika aku? kuat tak?

Assalamualaikum dan salam sejahtera pada yang membaca.

Tetiba teringin plak nak tengok cerita Stanza Cinta ni. Jadi Nadh pun keluar dari perkurungan malam ni untuk tengok cerita yang dah nak habis ni kan?

Sambil tengok fikiran melayang seketika, Irfan ni sakit. Ami iaitu bakal isteri dia sebulan lagi tu punya la risau sampaikan nak cepatkan pernikahan mereka sebab nak jaga dia tanpa batas.

Terfikir pula, kalaulah situasi ini la jadi pada diri, siapakah yang akan ada disisi, siapa yng menjadi sahabat selama ini adalah yang paling dekat pada diri datang menengok?

Entahlah, cuma cerita ni bagitau Nadh sesuatu, ingatkan tentang Cinta pada Yang Maha Esa. Kisah Nabi Ayub yang diserang penyakit kudis dan ulat memakan isinya. Hinggakan bila isinya mendekati mulutnya, Nabi Ayub berdoa,
"ya ALLAH, janganlah ulat-ulat ini memakan lidahku Ya ALLAH, aku ingin berzikir dan bersolat kepadamu Ya ALLAH,."

Betapa hebat dan dahsyatnya kasih sayang n cinta Nabi Ayub pada ALLAH, makin hebat diuji. Makin kuat imannya, makin kuat diuji, dia makin erat n kukuh cintanya pada Ilahi.

Begitulah kisah seorang kesayangan ALLAH yang terus-terusan diuji. Dan kita yang tahu perlu mencontohinya. Kita tidak meminta sakit, tapi sekiranya berlaku, kita perlu redha n menghadapinya sebagai ujian yang diutus buat hamba yang disayanginya.


Note :: moga diri menjadi sehebat itu. Amin.

P/s :: sapa tau mn nk donlod cita ni? Hihihi
Published with Blogger-droid v1.7.4

7 comments:

Niena Pengembara Ilahi said...

xdpt nk tgk astro kna cut..kt sni kna pkai astro lau nk tgk tv.. line xclear sbb suma pakai..

hebatnya cinta Nabi Ayub :D

Iffah Afeefah said...

Erm sedihnye

terinsaf kjp

mkaseh jiran

Madd said...

xtau la...nk download kat ne...
hehehhehhe...

"Selamat Pengantin Baru Land an Fyda"

msredcheesecake said...

mahu jadi sehebat itu? kalau dapat jadi separuh dari itu pun dah bersyukur dah...

kiera'sakura said...

amin... smoga kita sekuat tue...

rara pinkmafia said...

tgk kat tonton xde eh?rara tak tgk pon cite ni.

fRaMe+LenSeS said...

niena :: moga2 kita dapat kekuatan macam tu kan? :D amin2..

iffah :: sesama jiran. :D

madd :: ehhe. :D

msred :: moga2 dapat la. tak banyak cket pn jadi la. ng istiqamah. :D

kiera :: amin2.. :D

rara :: kat tonton ae? sebenarnya tak suka bila buffer lama2,, ehehe

Buta+Pekak+Bisu=CINTA