Followers

Friday, 11 November 2011

Imaginasiku.

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Nadh nak cerita sal imaginasi boleh? tak boleh pun Nadh tetap nak cerita juga la.

Sebenarnya Nadh ni kuat berangan. Mungkin kuat berimaginasi juga kot. Masa Nadh kecil-kecil dahulu kan, Nadh suka terjemahkan imaginasi itu melalui permainan. Bila dah masuk sekolah rendah, Nadh luahkan ia melalui lukisan-lukisan Nadh. Masa tu kan, ada 2 buku lukisan aka komik Nadh sendiri. Satunya cerita imaginasi, satu lagi coretan lawak antarabangsa Nadh. 

Masuk sekolah menengah, dah berubah sedikit, masa ni Nadh belajar untuk menulis dalam diary. Sampai sekarang Nadh masih simpan diary Nadh. Sebab sangat seronok punya sesuatu untuk meluahkan isi hati, mencurahkan perasaan. Seronok sebab masa tu, semua diluahkan dalam diary ni. Tapi jadi malu bila ada yang terjumpa artifak diri Nadh ni.


Lepas dari tu, Nadh tukarkan ia menjadi mimpi pula. Ingat lagi, sampai waktu Nadh diploma dahulu, Nadh mampu 'set' mimpi Nadh sebelum tidur. Bayangkan la, nak mimpi apa, lepas tu bila pejam mata sahaja, mimpi perkara yang diidamkan tu. memang best. tapi sekarang dah tak ada lagi menda ni. 

Sekarang. Blog Nadh adalah tempat Nadh meluahkan dan melepaskan imaginasi Nadh tu. Nadh sangat sayangkan belog ni. Dah banyak entry dalam ini, tapi hampir semua Nadh luahkan di dalam ini. Cuma sekarang, ia hanya sesuai dijadikan cerita dalam cerita tak macam dahulu masa Nadh direct dalam menceritakan semua di dalam ini. Terus terang, ianya sangat penting dalam hidup Nadh sebab dia ruang Nadh lepaskan apa yang terbuku di dalam hati ni, di dalam kepala otak ini. Bukan bererti yang berada di sekeliling tak penting, cumanya, tak semua kita dapat berkongsi dengan orang, dan tak semua orang hendak kongsi apa yang berlaku di sekeliling kita.


Kita tak tahu sampai bila ianya akan berterusan, tapi Nadh dah bagitau kat seseorang tu, Blog ini segalanya buat Nadh. So dia tak boleh menidakkan blog ni sebagai salah satu yang terpenting dalam hidup Nadh. Dalam hati Nadh.

8 comments:

azam said...

:) nice

Iffah Afeefah said...

Erm betol
xde spe ley hlg
truskan jiran

Miss Nadya said...

eh nadh...kita sama...nad salu amalkan set mimpi nk mmpi apa...hehe...diary nad masih nad simpan tapi ada cebisan nad buang...:)

aimie amalina said...

heeee
mesti teror lukisan kejuruteraan ni
hehehehe


syg blog kan? =]

kiera'sakura said...

hahahahaha.. xde kata pape pown :p

dan dari belog ai dpt dpt korek serba ckit pown... :p

kokser kokdam said...

xpenah tulis diari.. huuuu

xde pengalaman la bab2 diari ni

FarhanahAdzlan said...

yes skarang blog adalah yg trpenting..haha=)

feza said...

pernah tulis diari. Tapi dalam diari semua benda yang sedih2, tekanan, dan gelodak jiwa. Bila baca2 balik. Rasa mcm tak ada guna simpan yang negatif. jadi bakar semua nya.

Buta+Pekak+Bisu=CINTA