Followers

Friday, 25 November 2011

Soalan Tanpa Jawapan

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Ummm.. Nadh belum dapat melelapkan mata. Tak tahu napa. Spatutnya dari pukul 11 tadi dah tidur, tapi x dpt nk tidur. Padahal tadi mengantuk sangat. Actually dah berapa hari macam ni. Nak kata PMS sudah tentu la tidak, tapi memang rasa terganggu kebelakangan ni.

Mungkin banyak yang dalam fikiran ni yang perlukan jawapan tetapi belum menjumpainya. Mesti readers juga pernah rasa kan? Bila yang kita nak tu, tak dapat nak digenggam. Kekadang, hati bermonolog sendiri, dengan persoalan teras, apa sebenarnya yang sedang dikejar dalam hidup ni?

Persoalan itu akan terus menjadi jawapan tanpa noktah sebaik unsur jawapan dari TAG Dunia diambil kira didalamnya. Betul Nadh cakap, ada masa teringin lari dari hiruk pikuk kota dan kesibukan dunia ini, tapi bila terfikir akan komitmen dunia, segalanya menjadi buntu. Seperti yang disebut td, jawapan tanpa noktah menjengah ditengah-tengah.

Mungkin diri belum cukup teguh untuk menghadap rintangan ini, dan mungkin juga perlu beristiqamah dengan usaha sekarang kerana noktah sudahpun tersedia dihujung jalan, cuma menanti diri untuk menafsirkan jawapan pasti sebagai penutup tanda tanya.

Apa yang pasti, segala apa yang dijalani merupakan perjalanan yang sudah pasti tiada patah balik, dan hanya keredhaan yang tinggi beserta iman yang kukuh sebagai tapak membina jaya disana kelak.

Semoga semua kekal utuh mrnghadapinya. Amin.


Nadzri,
25-Nov-11
00:54
Published with Blogger-droid v1.7.4

4 comments:

AmirFX said...

Setiap apa yang berlaku pasti ada hikmahnya.. Doakan yang terbaik.. :D

Rozuan Ismail said...

mungkin fikiran bercelaru memikirkan byk masalah.tenangjan hati dan fikiran.byk ingat kepada dia

Raisya Haris said...

Berdoa dan meminta bantuan dari-Nya, abg nadh. Take care (':

Iffah Afeefah said...

npe ni nadh

Buta+Pekak+Bisu=CINTA