Followers

Wednesday, 2 November 2011

MENAKJUBKAN | Harimau dan Kanak-kanak

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Gambar-gambar yang menakjubkan ini menangkap saat-saat yang luar biasa apabila harimau tunduk kepala dan meletakkan bekas tapak kaki sehingga ke tangan seorang gadis kecil.
 
Photographer Dyrk Daniels perasan Golden Bengal Tiger seberat 370lb 'berminat' dengan kanak-kanak, yang bersandar terhadap kepungan kaca itu.

Semasa harimau yang dikenali sebagai Taj, mendekati kanak-kanak berkenaan, Encik Daniels, bersama kameranya menyangkakan yang haiwan berkenaan akan bertindak ganas dengan mendekati cermin penghadang itu.


Masa indah: Daripada terhantuk terhadap kaca, harimau perlahan-lahan meletakkan mengais sehingga mengenai tangan gadis kecil

Tetapi menakjubkan harimau mendekatkan kepalanya, menghulurkan bekas tapak kaki tangannya dan menggosok pipinya terhadap mana muka gadis.

Insiden dirakamkan Dyrk Daniels, 47, yang pergi ke Cougar Mountain Zoo di Issaquah, Washington State, untuk mengambil gambar harimau Bengal.

Apabila dia sampai ke kandang terdapat beberapa kanak-kanak dan keluarga di kawasan itu, jadi beliau mengambil keputusan untuk membenarkan mereka melihat harimau terlebih dahulu sebelum dia cuba untuk mengambil gambar mereka sendiri.


Itulah apabila saya melihat gadis kecil ini adalah bersandar di kaca dengan kedua-dua tangan daripada menghulurkan merenung 'kitties besar', 'katanya.


Gergasi dengan hati lembut: Sebagai harimau menuju ke partition kaca ke arah gadis kecil, jurugambar Dyrk Daniels berpendapat kucing besar akan bertindak ganas dan menakut-nakutkan beliau.

 Ikatan: Harimau meletakkan mukanya ke bawah jadi seorang anak gadis boleh melihat terus dalam mata


'Saya menyedari bahawa Taj telah berminat dengan gadis itu dan menuju ke arahnya.
'Saya fikir dengan pasti bahawa gadis kecil akan memerlukan terapi selepas pertemuan dengan kucing besar itu akan takut untuk sepanjang hidupnya.


'Saya tidak percaya mata saya apabila Taj mendekati gadis itu, menundukkan kepalanya dan kemudian meletakkan bekas tapak kaki yang besar betul-betul betul-betul di hadapan di mana tangan kiri gadis kecil.


Jauh daripada menjadi takut, seorang anak gadis yang begitu teruja bahawa dia mula bertepuk tangan sambil berjalan kembali selepas itu ke arah ibunya.


'Saya tidak pernah melihat kelembutan itu daripada pemangsa yang besar,' Encik Daniels berkata.




Note :: Nadh yang tengok boleh terharu sangat. Tak tahu kenapa. Mungkin memikirkan si ganas sebenarnya tidaklah seganas mana. Tapi mungkin punya hati yang lebih mulia dari kita yang kononnya tidak ganas.




Sumber :  Daily Mail Reporter via email. 

18 comments:

oshin-jamel said...

sukenye oshin tgk pic nie.....sweeet :)

:: Mrs.Eady :: said...

huwaa..terharu jugak nie...

kiera'sakura said...

sangat2 tersentuh kowt... mula tringin nk jadi baby kecik tue jugak... hihihihi :D

QasehSuci said...

wah...terharunya...sweet sangat nadh...

Are_Rull said...

pngajaran y sy fhm..binatang y kita slalu kategorikn sgt buas ni pun sbnrnya msh mmiliki hati y lembut tp manusia y slalu nye kita sgkakan baik..rupa2 nya adlh sebalik dr pe y kita jgka/sgka/fikir

wallahualam~

those pics were so sweet~

azwa amani said...

huhu... terharu tgh pic tu...manusia selamba je buang anak.

Munna said...

ni harimau bhati jambu...hehe

Iffah Afeefah said...

Sayu je

♥CiK DuYuNG [Ca]♥ said...

subhanallah..mmg terharu..

Miss Nadya said...

Ya Allah..terharnya...mungkin harimau tu minat kat warna baju baby tu kot..;)

new entry ::

Blog Pilihan Hari Ini

Pantai Teluk Gadung

Wordless Wednesday

mas saari said...

binatang pun ada perasaan kasih dekat anak2 kecil... tapi manusia macam mana? ada segelintir yang tegar membuang anak mereka yang masih kecil di merata2 tempat tanpa belas kasihan..

aimie amalina said...

x taw nak cakap ape
comei+terharu+ase cam sayu+ speechless


huuu..cam nak peluk rimau tu
comeeeeiiii =]

JIJI YU said...

kita terkadang lebih teruk dari menatang..kata tuhan

FasiHaH SupiaN said...

subhanallah

Nong Andy said...

Sungguh menakjubkan!!

IBU GEBU said...

so tacinglah kakak tengok gambar ni...

"KELEMBUTAN PADA SEEKOR PEMANGSA YANG GANAS"

itu semua kuasa Tuhan kan nadh...

ain dzaya said...

wah braninyer budak tu..tak lari pun..ehhe..


mestilah tulisan ain..
kang ta pasal2 jadi lenses ain kang :'))

shafiqabdshukor said...

beraninya budak tu..

Buta+Pekak+Bisu=CINTA