Followers

Wednesday, 16 November 2011

Wordless Wednesday #WW23

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Nadh dapat ini dari Email. kisah adik katanya dari dalam internet.....mak dia mati dalam peperangan. Dia terlalu rindukan mak dia, so dia lukiskan gambar mak dia sedang lentangkan tangan untuk dia tidur sebagai bantal. Dia rindukan pelukan mak dia.....dia cuma budak berusia 4 tahun....


Bayangkan kita di kedudukan adik ini. dan kita sebagai ibu bapa?  : 
Adakah anak aku akan begini apabila aku pergi meninggalkan dia nanti…?
Adakah ada yang sudi menyambung dan memberi kasih sayangku pada dia apabila aku tiada nanti…?
Adakah ada yang akan memeluk anakku untuk dia rasakan yang dia sentiasa dalam keadaan yang selamat?...
Adakah ada yang akan mengucup dahi anakku semasa dia tidur?
Adakah ada yang akan menyuapkan anak ku makan dan minum?
Adakah ada yang akan mandikan dan siapkan anakku setiap hari?

Dia seorang anak, dan kita seorang anak juga,
Adakah kita dah berikan kasih sayang sepatutnya kepada ibu bapa kita?
Adakah kita telah menjadi anak yang taat kepada ibu bapa kita? 
Adakah kita sudah memeluk dan mencium Ibu dan Ayah pada kali terakhir kkita berjumpa mereka?
Adakah kita anak yang pernah suapkan makanan pada mereka? 
Jika hari ini kita ditakdirkan akan pergi meninggalkan mereka, adakah kita tinggalkan mereka dengan keadaan selesa? 

Dan yang terpenting,
ADAKAH KITA ADALAH CALON ANAK SOLEH DAN SOLEHAH YANG BAKAL MENDOAKAN MEREKA ANDAI SATU HARI NANTI MEREKA DAH TIADA?? 

Renung-renungkan....

14 comments:

Rozuan Ismail said...

sad story .mesti budak tu rindukan ibu dia sangat2

BeloG MTT said...

Siannya dia :'(

Semoga kita yang masih ada ibu dan bapa ni hargai kedua ibu bapa kita :(

putERi-kAtEk said...

huhuhuhuhu.....kesian budak tu

Mr. Z dan Mis N said...

sedih tgk pict ni...kasih sayang tu penting utk anak2

Jemputan khas singgah ke blog chegu zubirBLOG CHEGU ZUBIR
Santa 2011 xpakai rusa dah...dia pakai..
soalan killer buat lawyer
Libresse boleh jadi anak patung

Solihin Zubir said...

berbaktilah kpd ibu bapa slagi mereka masih ada..
jgn bila dh tiada, baru kita hendak menyesal dan meratap pemergian mereka..

jika mereka sudah pergi, berdoalah kebahagiaan mereka dan diampuni segala dosa...
kerana doa anak soleh sbg bekalan di akhirat sna.

Iffah Afeefah said...

Sedih je

ermmmm xlyk lg

nadya idris:) said...

sedihnye bace entry ney :'(

feza said...

anak yang rindukan maknya..
baca entry ni. mengalir air mata.

aimie amalina said...

T_____________________T

sedihhh :(

Eera Shera said...

kesiannye..rasa nak bg big hug je kat die..

sy bukan anak yg baik ;(

Zulfikar Hazri said...

sian dak tu... tak sempat rasa kasih sayang...

kiera'sakura said...

sedih tgk adik tue...

insyaAllah selagi blh buat semua tue tuk mama papa mama ayah...

IBU GEBU said...

semoga Allah melimpahi kasih sayangnya ke atas budak itu...

fRaMe+LenSeS said...

Wan :: itulah. sedih tgk dia. T.T

Qaisyirah :: moga2 la .;)

Puteri :: cian kan?

Chegu :: betul tu. anak2 ja ka? bapak2? mak2? camne? :P

SZ :: betul tu SZ. :) setuju sgt..

Iffah :: insyALLAH. stiasa memperbaiki diri. ;)

Feza :: shian anak tu. moga2 kita jadi anak y hargai Mama n Ayah y masih ada.

Aimie :: T.T sedih jugak..

Eera :: insyALLAH. usaha la jadi anak yang baik ye

Pikar :: kan? T.T

Kiera :: bgs2. wahh byk nya parents dia. :P

Kak Ita :: amin2..

Buta+Pekak+Bisu=CINTA