Followers

Thursday, 10 November 2011

Subjek siang hari ni adalah AWAN.

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Perjalanan Nadh tengah hari tadi masa nak pergi jumpa customer, buat Nadh sedikit ralit tengok AWAN.
Kenapa awan? Terfikir tak kenapa awan tu warna biru?

 

Awan,
Kebiruanmu memukau
kewujudanmu sedikit menyejukkan
Hadirmu membuat dunia tampak cantik
Biru kau, dengan hehijauan bukit dan pokok-pokok
ditambah dengan Matahari,
benar buat dunia nampak ceria

Awan,
Ramai tak sedar hadirmu,
Mungkin bukan juga,
tetapi sebenarnya mengabaikan kewujudanmu
mungkin kerana kau di atas,
tapi mereka tak pernah fikir
yang sekiranya,
kau tiada di sana, maka panaslah mereka
kerana kau ibarat payung besar yang menutup sinar mentari

Awan,
Satu hakikat besar yang manusia tak sedar.
Tika kau mendung,
kau sebenarnya mengandungkan air yang bakal turun menyejuk bumi
waktu dunia kepanasan,
waktu tanah merkah kerana panas,
kau hadirkan air untuk legakan semua.
Namun ada juga yang menidakkan hadirnya "bantuan" itu

Wahai Awan,
Teruslah kau di sana,
teruslah kau menjadi penyeri,
teruskan menjadi penyejuk,
teruskan menjadi keceriaan buat alam ciptaan ALLAH ini.
Aku syukur, aku sangat berterima kasih akan hadirmu.
ALLAH tunjukkan sayangnya kepadaku dengan tiap ciptaanNYA.
Sekelilingku dengan kesayangannya.
Moga jiwaku terus kuat mengingati
Hati kekal utuh dengan Iman.

4 comments:

Iffah Afeefah said...

Awan ade wane biru eh jiran

hehe

gedek! said...

awan nano?

azam said...

suka part last tu...awan ciptaan Allah.....xde orang lain berani ngaku diaorang cipta.....Amerika sekalipun...hehehe

aimie amalina said...

aduhaiiii
sejuk je bace ptg2 ni kan =]

awan
kandungan yg tersimpul dalam nya
hanya DIa yang mengetahui segalanya...

Buta+Pekak+Bisu=CINTA