Followers

Thursday, 6 January 2011

Accomplished or Do Not Begin

Seseorang ada beritahu saya..
Yang kegagalan itu tidak datang sekali..
Tapi dia datang berkali-kali..
Mengambil dari kisah dia, enchik bf telah gagal smpai 5x untuk satu paper tu.. Tapi dia masih menunggu n memberi semangat kpd encik bf..
Katanya, sayang la jika undur diri sekarang..
Jika rasa tak boleh score, letak sasaran nak lepas ja.. Tapi jangan letakkan sasaran yang negative.
Sebab tu pn punya kepada kegagalan.
Ambil enchik bf dia sebagai contoh untuk diri n u kejayaan masa depan.
Selain tu.. Check balik diri, cara kita.. Betul ka tak..? Mungkin teknik atau cara salah kot..?

saya pun terbuka sedikit pintu hati nak berfikir.
betul jugak tu..
kenapa ya.. saya rajin toi nasihatkan orang itu dan ini..
tapi sekarang mai time saya.. cam da berserah plak dah..
orang tu kata, mesti Mama sedih saya cakap macam tu..
terus da lemah rasa.. main Mama ni..
terus la rasa lemah..
Mama, Arie mintak maaf na..
toi cakap orang tu.. Arie taleh la macam ni kan ma..
Arie kena la jadi contoh untuk adik-adik kan mama..

Accomplished or do not begin,
apa dia maksudkan?
dia nak bagitau, kalo tak rasa nak selesaikan, bek la jangan start terus..
jadi saya akan teruskan..
hopefully.. akan bersemangat kembali..
i want to be better kan? ini la masanya..

--> -->

Credit :: Thanks to Kak Farzie.

2 comments:

Heidi Shafiq said...

hidup ni kene sentiasa berlari ke hadapan dan sentiasa bersaing.. jgn berhenti.. :)

fRaMe+LenSeS said...

yu bro. mekaceh sebab nasihat ang.. ;) maceh sangat.. ;))

Buta+Pekak+Bisu=CINTA