Followers

Thursday, 13 January 2011

Selamanya tunggu lebih baik dari selamanya hilang



"Selamanya tunggu lebih baik dari selamanya hilang"

saya dapat Quote ini dari seorang kawan..
manusia yang sangat setia dengan Hati dan perasaan dia sendiri.
cerita dia.. rasa semua pun tahu kan apa dia..
isi dan jisimnya adalah sama iaitu berkisar tentang CINTA.
anda pun tahu. cuma penjelasan yang saya dapat sedikit berubah dan lain dari cita yang lain.
katanya.. :

"Manusia Z tu adalah rahmat ALLAH, pemberian ALLAH kalau kita tolak bermakna kita bodoh. kata dia lagi, ALLAH pernah nasihat dia, 'perempuan tak suka laki mengalah dan Nabi SAW ambil masa bertahun yakinkan manusia kepada Islam sedangkan engkau mengalah kerana sekali ditolak" <--sejak dari hari tu, dia tegar disisi Manusia Z.

itu sekiranya kita masih mampu berhubung, dan kita tau setiap apa mengenai orang tu, bagaimana kalau yang kita ada adalah sangat sedikit dan pujaan kita itu sedang membuat apa sahaja supaya tiada lagi sisa-sisa yang mampu buat kita berharap untuk menemuinya?

Selamanya tunggu atau selamanya hilang..?
pendapat anda? kongsi-kongsikan..


13 comments:

Cik Tiem said...

Salam,
Rase tertarik utk komen… tlg betulkan kalu sy silap…
Saye rase kalu kite nk samekan diri kite dgn Rasullullah.. mmg x terbanding sifat kite dgn sifat Baginda. Sedangkan Nabi sifatnye maksum..
Kite pulak hamba Allah yg sgt2 lemah….
Lagi satu… Nabi Muhammad pulak x mengalah sbb nk pertahankan Islam…Agama Allah… ke Jalan Allah…
Tp citer die tu berkenaan dgn cinta…. Cinta yg hakiki hanya pada Allah.. ingat tu..
Cinta sesame manusia tu mmg fitrah insani… tp kan.. sy rase xperlu mengharap atau menunggu sesuatu dengan penuh harapan..
Sbb klu kite terima qada n qadar.. kite x jd mcm tu…(Rukun Iman yg ke-6)
Kite kene tau.. Allah x jadikan sesuatu pd hari ni tanpa sebab… sbb Dia tahu ade sesuatu yg terbaik utk kite esok… “blh jadi sesuatu yg kamu sgt syg pd hari ni akan jadi sesuatu yg plg kamu benci pd esok hari”… sgt jelas…. X semestinye kite rase die yg terbaik hari ni akan jd terbaik utk selama2nye…
Kan Jodoh Pertemuan.. Ajal dan Maut tu di tgn Allah… sifat Allah tu Penyayang n Maha Megetahui….doa pada Allah…. Tuhan yang Maha Agung.. Pencipta kita…
Kalau Allah tentukan itu yg terbaik utk kite,, mtk Allah permudahkan tu utk kite… tp kalu itu bukan yg terbaik utk kite… mtk Allah jauhkan kite dari dia.. n jauhkan die dari kite…
Mungkin…. Perlu dekatkan diri dgn Allah… mtk ptunjuk…. tu lebih baik…dari menyakitkan hati sdri…n mengharap pd sesuatu yg kite x pasti…. Maaf ckp tp mungkin tu akan jd perbuatan yg sia2…;)

Nana Miyuki said...

saya memilih utk menunggu selamany~
"i just cant let go of u..not yet, not right now..but maybe in da future..somehow, i'll forget and start my life over without u"

-i holding on it-
let time cure me :)
friends cheer me :D
happiness wrap me^_^

fRaMe+LenSeS said...

Ana :: Nadh mendoakan.. :D moga2 kamu dapat memiliki dia yang dimaksudkan. istimewanya rasa. ada menunggu macam ni.. hebat.. hebat.. T.T terharu

hadiee said...

wiwittt.. waiting sapa la agaknya sampai tara tu, dahsyat!!! mati itu pasti, hidup itu insyaAllah. gunalah masa sebaiknya. cintakan manusia, manusia akan mati, cintakan pohon, pohon akan layu, cinta kepada Allah saja yg abadi.

peace!

nora amila ghazali said...

nora pilih i'm still waiting.. hihii... hilang itu perit..

fRaMe+LenSeS said...

Hadie :: yup. true.. :D Cintakan DIA, yang lain akan datang kemudian. :D kan? ni cuma perkongsian ja dari seseorang.. :D Nadh saja nak tanya pendapat yang lain sama.. :D

fRaMe+LenSeS said...

Nora :: kalau alg, alg pilih untuk move on. :D

nora amila ghazali said...

<--- tak sukup kuat untuk move on... tunggu n lihat.. hihii

fRaMe+LenSeS said...

<-- kuatkan diri untuk melangkah

HajarRasdi [BdkKck] said...

suka komen abg nadh, pilih untuk move on.! hidup mesti diteruskan..

fRaMe+LenSeS said...

Dik Hajar :: ehh abg ada penyokong upanya. hihi. suka2.. :D

Nana Miyuki said...

entry yg sdah lama,..tapi kenapa baru ramai komen arini??hahaha..
sebab saya mula komen kah?haha..perasan sekejap:p

fRaMe+LenSeS said...

suma ni Ana la mula ni.. hehehe. :D

Buta+Pekak+Bisu=CINTA