Followers

Sunday, 2 January 2011

Muhasabah

baru pulang dari menemui seorang sahabat tadi.
lama dah tak jumpa. baru hari ni diberi kesempatan untuk berjumpa.
macam biasa la cerita tentang hidup masing-masing sekarang ini.
and aku macam biasa akan cerita tentang diri aku dan kehidupan baru aku.
tapi hari ni ditegur la.
aku macam negative cket sekarang.
aku tidak memberi peluang untuk orang, i mean ,bila aku nak apa yang aku
mahu. dan tidak kira macam mana aku nak. aku akan dapatkan jugak.
betul ka?

patut ka aku macam tu?
patut ka aku macam terlalu mendesak seperti kata dia.?
rasa aku tak macam tu? ntah la dia kata macam tu..?
so malam ni tindakan aku sebelum tido adalah untuk muhasabah balik diri aku.

di ambil dan dikembalikan kepada siapa aku sebenarnya..
mungkin kot kan?
sapa aku nak paksa-paksa orang kan?
siapa aku nak mintak tu mintak ini dari orang kan?
siapa aku nak berharap pada orang kan?
siapa aku nak rayu orang untuk itu dan ini kan?
semuanya adalah benar kan?
lebih senang letakkan diri aku dalam kedudukan itu.
aku adalah NOTHING untuk harap apa-apa pun dari sesapa.
senang untuk idup tanpa harapan.
so takkan ada tekanan.
tak rasa apa.
letakkan diri dalam kedudukan, NOBODY, supaya tiada apa akan berlaku.
senang kot rasa macam ni..
dah la. amik ja la tindakan.
tak payah nak fikir kesudahan dia, kesan, dan keburukan apa suma.
rasa ini terbaek. yeshhh.. ;')

No comments:

Buta+Pekak+Bisu=CINTA