Followers

Friday, 21 January 2011

my day. 20 Jan 2011

malam ni suNYI..
Sebelum lelap mata.. Nak muhasabah diri..
Apa aku wat hari ni.. Dari pagi, smpaikan la ke malam.. Sampai ke saat ni..
Pagi tadi.. Jumpa seseorang.. Kawan yang da berkurun tak jumpa..
Dari dia dapat sikit la.. Kena ceramah dari motivator..
"kena buang takut, buang tak berani, dari kamus aku"
"kena belajar la untuk minat"
betul jugak kata dia.. Kita takleh la nak takut sangat..
Kalau takut, kalau dok tak minat ja, sampai bila nak minat.. Jadi kena buang perkataan tu..
Seingat aku., banyak kali jugak la menda ni diulang2 tadi.

Next is, cerita khurafat tu..cerita merapu la..
Tapi ada nasihat, jelas la.. Dia nak gtau..
"da orang takmo, tunggu dok apa lagi.. Blah la.. Ramai .agi kott dok ada.."
hahahaha.. Bongok toi... Sukati ja..
Tapi senang dia nak gtau kan.. Kita mudah berubah hati..
So no need to bercinta teruk2.. Takyah dok berjanji bulan dan bintang.. Takyah laa..
Love better start after marriage la aku rasa.. Tu dari cita tu la..

Seterusnya.. Cita ayoub..
Ini pn sama.. Ada isi..
Yang leh amek, perkara baik dibalas baik..
Sifat ALLAH Y Maha Adil kan.. Dalam cita ni..
"monyet pun tahu membalas jasa"
so dia nak tjk sesuatu la dalam ni..
Selain dari nak ajar kita, bagi pengajaran walau diuji seteruk mana pun..
Kena berserah pada dia..
Kena solat.. Kena syukur.. Pasrah atas ketentuan..
Jangan lokek, jangan kedekut..
Harta memang harta kita sebab dia kurnia, tapi bukan milik kita..
Kita kena la bagi kat orang..
Lagi satu dia nak tunjuk buat jahat dibalas jahat..
Sebab last2 kawan ayoub plak da kena sakit macam dia tu..
Seyes ngeri la..
Fikirkan.. If i were in that situation, will there be someone to accompany me selain dari family..?
So, berbaiklah dengan semua..
Tak rugi pun..
Buang la keras pala.. Kepala angin tu..
Lebihkan istigfar..
Marah itu api, api tu setan..
Kalau kita tak berjaya cari air. Maka abislah kita..
Sebijak orang adalah y berjaya mengawal diri ketika marah..
Fikir2kan.. Renung2kan..
Moga diri senfiri mengambil iktibar.

:)

nadz | 01:23 | 21-Jan-11

No comments:

Buta+Pekak+Bisu=CINTA