Followers

Sunday, 2 January 2011

QOTD 02-01-11

Quote of the day ::

""jgn sakiti hati kamu yg suci hanya kerana seseorang yg Xtau menghargai""

Credit to :: Cik Siti Fatimah Ismail via FB.

perjalanan FB-walking yang semakin membosankan tu kekadang bawa makna jugak kan?
dapat Quote ni lama da.. berhari2 da.. tapi baru hari ni berkesempatan untuk berbicara tentang dia. menarik kan quote ni. tah camne la tuan punya badan dapat quote ni. i like!

orait.. move to quote ni. memang betul la kan.. kita jangan sakiti hati kita kerana seseorang yang tidak tahu menghargai. sebab, takda makna pun perbuatan kita tu. dan tiada apa akan berlaku (maksud saya, tak mungkin la orang tu akan kembali, atau meminta maaf, atau tersedar apa yang dah dia buat dek kerana kita da sakit kerana dia.)

mengambil dari pengalaman, keterlaluan bagi peluang, terlalu memaafkan, dan sangat terbuka da sedarkan tentang hakikat ni. buat saya sedar juga yang, jadi terlalu baik itu tidak bagus untuk kesihatan. benar la kita kena jadi baik, tetapi kekadang tu.. jadi "bad boys" pn not bad la.

betul tak kata saya? bagi saya. lindungi diri sendiri dalam tiap perbuatan kita. orang tara mana sangat nak duduk ng kita. tapi kita bersama diri kita, sehingga ke akhirnya. walau sahabat ada tegur saya kemarin, dan saya rasa dia benar. tapi masih akan buat sesuatu.. betulkan yang tidak betul, dan teruskan menjadi diri sendiri..

yang penting, saya tidak menyakiti hati orang, dan diri saya sendiri juga dilindungi.
adil kan?

;)

No comments:

Buta+Pekak+Bisu=CINTA