Followers

Sunday, 23 January 2011

Sembang-sembang di petang hari

whoaaaa..
rasa cam lama sangat dah tak hapdet dalam ni.. banyak cerita la..
banyak menda da jadi kan.. tapi ta sempat nak cita..
petang ni nak sembang-sembang la dengan cik blog ku syg ni..
banyak cita ni.. tatau nak mula kat mana..
takpa-takpa. mula dengan diari hari ni la..
pagi bangun pergi kelas..
alhamdulillah la.. sebab hari ni ny pelajaran dapat tangkap, syukur sangat.. terutamanya DE dan Power tadi.. rasa lega jugak la. sebab leh buat, dari semalam langsung taleh paham apa lect dok aja kat depan tu.. ni subjek power la.. yang DE tu alhamdulillah.. rasa boleh p.. terfikir plak.. napa sebelum ni taleh buat ya? rasa ny jawapan dia simple ja, usaha tada. camna nak leh buat? am i right?

then smbg balik la.. balik dari kelas, buat keputusan nak p cari tiket nak balik Penang minggu depan. alhamdulillah sekali lagi sebab perjalanan dipermudahkan, n ada tiket.mula tu rasa nak balik hari ahad 30-Jan, tapi pikir-pikir balik, malas nak bising-bising, berlaku perubahan plan, tiket diambil untuk 31 Jan 2011 jam 08:30pm, pun sama jugak, sebab tanak bising-bising. jadi pulanglah saya pada hari isnin. ada ja tiket pergi dan balik, tapi cuma beli tiket pergi, balik kemudian cerita.. (ng harapan nanti nak balik hari ahad, tiket tadak, so leh la saya balik hari isnin, hihihi..ada ja idea nak elak dari balik cni.. hihi)

pulang ke rumah. sekali lagi rasa alhamdulillah, sebab tadi masa hujan kat stesen ketapi KL tu da mula pakai baju hujan, n lepas tu hujan berhenti, tapi saya tidak buka baju ujan kat tengah jalan. n last masa masuk ja kota damansara, hujan mulai lebat, syukurlah sebab ta buka kat tengah jalan tadi, kalau tak mesti kena berhenti dan pakai balik.

overall, dua hari (sabtu dan ahad) minggu ni sangat bermakna dalam idup saya.. syukur sekali lagi la, semalam bersembang dengan abg Azrin, dia bertazkirah dekat saya.. tentang istiqomah dan tentang bersyukur, ada masa nanti saya akan ulas lebih lanjut tentang ini, sebab saya sedang menanti laman blog dan juga muka surat buku yang abg Azrin nak email dan sms kepada saya.. rasa sangat bersyukur dengan perkongsian dari abg Azrin ni.. to be honest, saya sebak ketika solat memikirkan apa yang dikongsikan ini, syukur tak terhingga kerana ALLAH buka hati abg Azrin untuk berkongsi dengan saya.. selepas solat, saya ucapkan terima kasih sekali lagi kepada abg Azrin, dan apa katanya, (dari satu ayat y saya tak ingat dari surah apa), tapi lebih kurang begini maksud dia, "ALLAH akan memberikan sesuatu kepada sesiapa yang dikehendakinya". seyes saya benar syukur diatas kurniaanya ini..

sangat gembira dengan hari semalam, sabtu.. kerana apa yang dikongsikan ini, bawa satu semangat baru kepada saya.. abg Azrin ada bertanya, ang da nak kahwin ka? saya cakap lum abg, dia kata, kalau tanak kahwin ag, study la betul-betul, benar la kata dia tu.. saya syukur sangat,, dia banyak menegur saya, bila saya buat salah, atau ralit semasa dalam kelas semalam dan hari ni.. macam tadi, saya masuk kelas, tapi buku tak buka lagi, dia tegur, mana buku,? hihi senyum sahaja saya smbil capai beg dan buka untuk mengambil buku. rasa sedikit sebanyak positive dia tu membantu saya dalam dua hari ini.

No comments:

Buta+Pekak+Bisu=CINTA