Followers

Sunday, 30 January 2011

Aku dan Makanan

makanan, aku dan fasa-fasa hidup

Aku n mknn. Fasa mcari. Zaman ni seronok. Pantang tau kat mana ada makanan, yang sedap. Cari sokmo, atau tak pun, di mana ada makanan, di sana ada aku.. Zaman berkenyang2.. Besh betoi time ni, mana ada event, di sana jumpa aku.. Makan.. Makan.. Makan..


fasa kedua, fasa murah rezeki. Time ni kan.. Ada saja la yang dihidang tu.. Macam2 ada.. Jenuh nak pilih nak makan mana satu . Sedap semua.. Time ni memang seronok la.. Makanan banyak, pilih sahaja yang mana mau,.mana sedap, layan aa.. mana kureng sedap tu.. rasa sikit-sikit la.. pastu kalo da tabesh.. cari makanan lain la..zaman ni diibaratkan macam ni la. tingin nak makan megi, tapi kat dalam amari tu, ada megi slurpp, ada megi goreng, megi betul2 how-liaoo, pastu bihun fama, banyak sungguh la.. nak, amek tindakan, pastu da leh makan mana-mana saja.. pilih saja..


Fasa ketiga ni, zaman makanan favourite, zaman ni.. Berulang-ulang menelan menda sama, ta plak la rasa jemu, ta penah fikir tentang bosan, yang tau sedap.. Aku layan ja.. Smpai la tiba masa nya, makanan ni da tamat tempoh, rasa pun da ta macam dulu, sedap nya pun da tiada. TawaQ hebiaQ aihh, masin terok2.. Da taleh nak layan da mknn ni.. Teruk.. Jadi aku pun rentikan la dari memakannya..diibaratkan, hari2 makan nasi goreng udang kat restoran favourite, sedap sampai la time tukang masak da tukaQ, masakan sucks.. trus da ta p makan kat sana..


Kemudian tiba plak fasa tidak berminat untuk makan. time ni, makanan dihidang, dah didepan mata, tapi lidah tidak teringin makan, nak menyentuh pun tidak, Mai dah zaman memilih. Nampak dah sedap dah, tapi tak berkenan, ada saja la kekurangan pada makanan ni. Dari segi susun atur, turun ke rupa paras ny, ada saja la tak berkenan, last2 asal makanan jadi alasan. "i nak masakan utara ya, lain tanak la.. Kalau sedap,i Susah nak dapat nanti.. Jenuh nak mencari.. Jauh dan menyusahkan.."


di masa hadapan, tatau la. Ta berani nak kata.. Ingat2 macam ni la.. Mana dah terhidang.. Santap ja la.. Appearance tak menarik ka. Tak sedap ka.. Kemudian cerita la.. Cerita sekarang, set dalam palotak, nampak sedap, rasa pun sedap la.. Layann.. Zasss.. :p


Atas moto : Perjalanan UTM ke rumah : 15:02pm

No comments:

Buta+Pekak+Bisu=CINTA