Followers

Friday, 14 October 2011

Andaiku Pergi

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Mood malam : Bermuhasabah seketika. Sedang asyik membelek-belek simpanan video Nadh, jumpa lagu ni, Maksud mendalam, mengenai diri yang pergi menemui Yang Maha Kuasa.


Selepas dengar, mari kita sesama renungkan, saat masa dia "mengambil" kita nanti,
1. Adakah cukup amal kita?
2. Adakah kita anak yang berbakti kepada Mama n Ayah?
3. Adakah kita abang / kakak / adik yang baik kepada adik beradik kita? 
4. Adakah kita ketua yang baik kepada anak-anak buah kita?
5. Adakah kita manusia yang tidak menganiaya orang lain?
6. Adakah kita berbuat baik bukan hanya pada manusia, tapi kepada haiwan, kepada makhluk-makhluk ALLAH yang lain? 

Selepas itu, buat keputusan, 
1. Kita masih nak duduk dalam keadaan kita sekarang?
2. Berubah jadi yang lebih baik dengan meninggalkan amalan-amalan kita yang salah?
3. Rilex dulu lah, mula lagi la der...

Renung-renungkan. 

"Hidup ini sementara, Ujian pasti, sedia hadir padamu kekasih, Moga rahmat HidayahMU, mengiringiku, menemaniku, disaat akhir waktu..."

9 comments:

Niena Pengembara Ilahi said...

lgu ni mmg best :)

moga kta sntiasa b'jaya mencabut akar2 yg membinasakan diri kte..

Green Apple said...

berubah sebelum terlewat. Hidup ini hanyalah pinjaman..

Iffah Afeefah said...

Andai aku pergi maafkn smue kekhilafanku

Fay said...

nice sharing :)

IBU GEBU said...

bila ajal dah sampai... tidak dilambatkan walau seminit atau tidak dicepatkan walau seminit...

*sentiasa mengingati mati adalah yg sebaiknya...

Sunah Sakura said...

subhanallah....

sergeant keroro said...

Andai ku pergi.............

kiera'sakura said...

mendoakan yg terbaik,amin

fRaMe+LenSeS said...

Niena :: amin2. :D

Green apple :: ya benar. hanyalah pinjaman. buat yang mengingat, dia beruntung, moga kita berada dalam yang beringat. :D

Iffah :: nadh mtk maaf jugak.. :D

Fay :: maceh.. :D

Kak ibu gebu :: betul tu kak. mengingati mati tu perlu. :D

Sunah :: kuasa ALLAH itu tak terbatas. bukan macam kita yang lemah ni.

Kero :: andaiku pergi. :P

kiera :: amin2. :D

Buta+Pekak+Bisu=CINTA