Followers

Saturday, 29 October 2011

Don't Stop Moving

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Nadh asyik melilau dalam mailbox Nadh tadi. Terjumpa sesuatu yang rasa Nadh bagus untuk dikongsikan.
Sebuah Poem yang memberi inspirasi.

Buat semua : Don't Stop Moving

Your presence, is a present to the world.
You're unique and one of a kind.
Your life can be, what you want it to be.
Take the days, just one at a time.

Count your blessings, not your troubles.
You'll make it through, whatever comes along.
Within you, are so many answers.
Understand, have courage, be strong.

Don't put limits on yourself.
So many dreams, are waiting to be realized.
Decisions are too important, to leave to chance.
Reach for your peak, your goal and your prize.

Nothing wastes more energy, than worrying.
The longer one carries a problem, the heavier it gets.
Don't take things too seriously.
Live a life of serenity, not a life of regrets.

Remember, that a little love goes a long way.
Remember, that a lot of love goes forever.
Remember, that friendship is a wise investment.
Life's treasures, are people... together.

Realize, that it's never too late.
Do ordinary things, in a extraordinary way.
Have health, hope and happiness.
Take the time, to wish upon a star.

And don't ever forget....
For even a day....
How very special you are.

Sumber : Email  

Diharapkan dengan perkongsian ni, dapat buka minda kita sedikit yang, diri kita sebenarnya adalah sesuatu yang sangat bernilai, sangat istimewa. Atas sebab itulah ALLAH menitahkan kita sebagai khalifah di atas muka bumi ini.

"Dan sesungguhnya telah Kami muliakan anak-anak Adam, Kami angkut mereka di daratan dan di lautan, Kami beri mereka rezeki dari yang baik-baik dan Kami lebihkan mereka dengan kelebihan yang sempurna atas kebanyakan makhluk yang telah Kami ciptakan." (Al-Israa' : 70)

Maka dengan itu, jangan la nak down teruk-teruk sangat tak tentu hala. Banyak lagi yang menanti kita di kemudian hari, takkanlah sebab yang secuit tu kita nak berhenti melangkah?

13 comments:

syarifahsidrus said...

belajar menghargai diri sendiri :) supaya orang lain turut menghargai kita. nice quotes, nice sharing :)

mas saari said...

betul tu!
kalau kita rasa down sangat, ingatlah masih ada yang menyayangi kita dan yang penting Allah masih sayangkan kita..

fRaMe+LenSeS said...

Syarifah :: :) kan? kita tak hargai diri camne nak dihargai plak? :D

kak Mas :: setuju ng kak. Nadh setuju :D

eva_evo said...

like it abg..=)

aimie amalina said...

yay!
suke sgt poem ni
membuat diri takkan pernah berhenti mncari "keperluan" hidup =]

maceh nadh!

Iffah Afeefah said...

Specialnye sy

rugi spe tak pasan haha

munet said...

I'll always remember :)

AyieNa Nur said...

sangat memberi inspirasi dan semangat..thanks! =D

fRaMe+LenSeS said...

Eva :: arap2 bg smgt kat adik abg ni. :D

Aimie :: sila2 kamu.. sama2 kita mencari ye. :D

Iffah .:: yes. kamu special. :)

Munet :: alhamdulillah. :D sila igt tu.

Lina :: sesama cheQ. :D

mr E oSk gurL said...

will never stop...insyaAllah :)

IBU GEBU said...

life must go on...

moga kita tak berhenti dalam mencari redha Allah...

fRaMe+LenSeS said...

dik TTM :: pastikan tak ye. :D

Kak Ita :: amin2 kak. moga2 macam tu la..

Ruzzezanie said...

"Remember, that friendship is a wise investment" - love this qoute!

Buta+Pekak+Bisu=CINTA