Followers

Sunday, 9 October 2011

Ubah cakap, jadi memuji.

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca. 

Dah lama rasanya Nadh tak berbicara dengan buah hati Nadh ni. Malam ni kita kongsi tentang mendekatkan lagi lidah kita dengan Yang Maha Pencipta, Tuhan Yang Maha Kuasa. 

Sesetengah orang mungkin beranggapan ianya perkara mudah, tetapi, ingat tak yang jika setiap masa kita mengingatiNYA, maka setiap perjalanan kita, tiap perlakuan kita ini membawa kepada satu ibadah yang bakal membawa hati semakin hari semakin mendekati Ya Khalik, Tuhan Seluruh Alam. 

Berikut serba sedikit Nadh kongsikan apa yang Nadh jumpa dalam laman sesawang, agar kita dapat sesama mengamalkannya.


Tak rugi pun sekiranya kita beramal dengannya. Bukan susah, hanya mengubah sedikit saja ucapan yang keluar dari bibir dari yang biasa kepada ucapan memuji NYA. Tak susah pun.

Moga-moga kita tergolong dalam golongan yang senantiasa berada dalam payung rahmat ALLAH Yang Maha Kuasa.

9 comments:

Iffah Afeefah said...

Aah de baiknye

ikot sunnah

aimie amalina said...

cool kan?^_____^
sebenanye, bile dh biase lontarkan bahasa indah ni
jiwa ni lagi lembut je nak bace kalimah2 Dia kan =]

kiera'sakura said...

insyaAllah.... =)

zana said...

istilah islam lebih comel dan bermakna. =) tapi untuk dipraktikkan tak semua orang buat...=)

nice entry.=D

risa said...

kena jadikan amalan ni...insyaallah dan alhamdulillah kerana mengingatkan;)

FasiHaH SupiaN said...

nice sharing ^^

Sunah Sakura said...

suka suka!!

IBU GEBU said...

suka entry ni... thanks Nadh

fRaMe+LenSeS said...

Iffah :: betul la. tutur kata turut kua kan? cuma ubah cket ja. untung2 hati lebih dekat dengan ALLAH.

Aimie :: cool sgt kan? :D

zana :: itulah. comei plak kan? hihi

Risa :: amin2. moga2 dapat menjadikan amalan kak.

Fasihah :: maceh.. :D

Sunah :: maceh2.. :D

Ibu gebu :: sesama kak. :D

Buta+Pekak+Bisu=CINTA