Followers

Sunday, 2 October 2011

Nadh Mengidam?

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Nadh baru ja selesai menghabiskan sebiji buah mempelam yang dah menjadi idaman sepanjang minggu. Ya ALLAH, tak dapat nak digambarkan betapa gembira n berbahagianya Nadh rasa selepas dapat makan.

Rasa syukur sangat dengan ALLAH atas kurniaan ini, dan bukan itu sahaja, tapi dia gantikan Nadh abang baru yang menjaga Nadh.

Ummmm buat yang tak kenal tak tahu, tapi Nadh ni bila dah duduk dengan abang / kakak, secara otomatiknya menjadi adik. Maka dengan itu, penyakit M menyerang. Hihi tapi sangat bersyukur sebab ada yang melayan n mengikut. Rasa syukur sangat.

Macam tadi. Mulanya teringin nak makan sup. Boleh plak la abang mie bawa Nadh pergi makan dekat kedai yang ada sup sedap. Tapi since kedai tutup, dia bawa g kedai lain, tapi sebelum order tu dia ciap tanya lagi, ''bihun sup ada tak?''. Untuk Nadh la apa lagi. Hihi. Tapi tak ada jugak. (mungkin bukan rezeki kot).

Lepas tu dekat dalam kawasan rumah abg madi. nadh dah ternampak mempelam. Apa lagi, mai la sakit M kedua iaitu mengidam. Dia ikutkan jugak. Dia berhenti kereta sebelah jalan lepas itu kutipkan buah untuk Nadh, tak cukup yang bawah pokok, melompat-lompat dia petik dari atas pokok untuk Nadh.

Waktu balik plak, dia masih nak melayan Nadh. Dia bawa pergi kedai yang sup dia sedap. Tu pn supaya Nadh leh pesan sup jugak.

Tak ke ter-tacing dalam hati? ''baiknya la dia melayan Nadh''. Berterima kasih sangat.

Tiada lain dari Nadh cuma mengharapkan ALLAH menjaga ukhuwah ini n menjaga dia, melindungi dia, dan limpahkan nur dan rahmat kepadanya.

Syukur sangat!! Terima kasih Ya ALLAH.!!

8 comments:

Iffah Afeefah said...

Kalo jiran da wat2 tdo da haha

aimie amalina said...

waaaaaaaaaaaaa
polam
sukeeeee sgt aihh!

Sunah Sakura said...

nak nanges baca...kesiannyaaaaaaaaaaaaaaaa lah CA boss ni...

SpeakerSekolah said...

Mngidam sakan neh..

SpeakerSekolah said...

Mngidam sakan neh..

cik pulau said...

mempelam...
hehehe..
bahagia la nadh...
huhu

JIJI YU said...

huk aloh..ko ada masalah peranakann ke nadh

kiera'sakura said...

Alhamdulilah... =)

Buta+Pekak+Bisu=CINTA