Followers

Monday, 18 April 2011

ALLAH bagi jugak. Syukur.

Assalamualaikum.. 
baru jap tadi Nadh bersedih kan, rupanya ALLAH tu mendengar kesedihan Nadh..
Alhamdulillah, ditakdirkan Nadh sampai jugak nak menjadi saksi kepada peristiwa bersejarah dalam hidup seorang sahabat. Alhamdulilah, segalanya berjalan lancar. dan mulai hari ini, saat tadi, maka sahlah sahabat Nadh sebagai seorang saudara baru dalam Islam dengan nama baru nya NurLynda Diyanah binti Abdullah.

Syukur sangat sebab ALLAH beri jugak Nadh peluang untuk bersama mereka dalam mengIslamkan sahabat Nadh tadi. rasa gembira jugak la.. Cuma part tak tahan tu, sempat lagi la Nadh kena sakat dengan boss Nadh tadi dalam bilik tu.
Abg Shafiq :: "Nadzri, dekat sini pun ada jugak khidmat kaunseling"

Nadh :: "Kaunseling? kaunseling apa abang?"

Abg Shafiq :: "Ya la, orang tu, Mama da perbesar tumah, dah perbesar dapur, takkan tak paham-paham lagi takkan orang tu tak paham-paham lagi apa kehendak Mama, abg tengok dalam FB tu kawan perempuan saja, laki pun tadak, takkan takdak kot, ingat kena la kaunseling la ni... "

Semestinya Nadh tergelak la dengan kenyataan tu.. pastu.. "ala abg.. hihihihi"

Abg Falah :: "takpa Nadzri, nanti aku tanya kat akak tu.. "

Nadh :: "Tanya apa plak abg?"

Abg Falah :: "tanya la, dekat akak tu, sudikah akak pergi satu kursus bersama dengan ang? " (nak maksudkan kursus kahwin la ni.. )

Nadh :: "haaa.. abg jgn nak buat hal okeh.. :P "

Nadh kena lagi.. ahahahaha.. adui la enchik Boss bersama, Abg Shafiq n Abg Falah, sabaQ la.. ada tu nanti ada la.. hihihi..

Apapun, alhamdulillah jugak la. selesai jugak sahabat Nadh punya hal, insyALLAH, Nadh pn kena jugak call pegawai Perkim tu nak tanya sebagai seorang yang dekat dengan dia, apa tindakan Nadh nak bimbing dia. Apa pun Nadh nak cuba la, buat dia rasa setenang mungkin dengan Islam ni. Dan yakinkan dia sebaiknya. n nak bimbing dia sebaiknya dengan ilmu yang Nadh ada. Mana tahu ALLAH hantarkan dia sebagai sebab untuk Nadh beroleh kejayaan bersama yang lain dalam perjalanan dakwah Nadh. siapa tahu ka? Moga-moga la.. Amin Yarabbal Alamin..

 Saat kejadian bersejarah. ;) <-- idea Kak Ruzila la ni. :P

8 comments:

deDetz said...

Wow! kenangan yang takkan dilupakan sampai bila-bila =D

Muslimah Optimis said...

alhamdulillah.. syukur sangat2 bertambah seorang umat Muhammad

fRaMe+LenSeS said...

DeDetz :: kenangan la.. :D tapi berat jugak tu. tanggungjawap tu

AImaa :: alhamdulillah.. syukur sangat.. ;)

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

alhamdulillah...

syukur....

*47!k@# said...

alhamdulillah..selesai sudah..ehem2..ramai mendoakan tu..ika pon nak amin kan jugak..amin..hehe :)

CikTomyam said...

alhamdulillah...suka3..^^

azwa amani said...

Alhamdulillah....:)

kiera'sakura said...

tumpang bahagia tuk lynda... bimbinglah lynda.. die amat perlukan seseorg yg blh membantu die...

Buta+Pekak+Bisu=CINTA