Followers

Thursday, 7 April 2011

Lelaki Kacak.

Rasulullah (Sallallahu alaihi wasallam) bersabda : "Bila seseorang lelaki itu mati dan saudaranya sibuk dengan pengebumiannya, berdiri lelaki yang betul-betul kacak di bahagian kepalanya. Bila mayatnya dikapan, lelaki itu berada di antara kain kapan dan si mati."

Selepas pengebumian, semua orang pulang ke rumah, 2 malaikat Mungkar dan Nakir, datang dalam kubur dan cuba memisahkan lelaki kacak ini supaya mereka boleh menyoal lelaki yang telah meninggal itu seorang diri mengenai ketaatannya kepada Allah. Tapi lelaki kacak itu berkata, Dia adalah temanku, dia adalah kawanku. Aku takkan meninggalkannya seorang diri walau apa pun. Jika kamu ditetapkan untuk menyoal, lakukanlah tugasmu. Aku tidak boleh meninggalkannya sehingga aku dapati dia
dimasukkan ke dalam Syurga.'

Selepas itu dia berpaling pada temannya yang meninggal dan berkata,'Aku adalah Al-Quran, yang mana kamu membacanya, kadang-kadang dengan suara yang nyaring dan kadang-kadang dengan suara yang perlahan. Jangan bimbang. Selepas soal siasat dari Mungkar dan Nakir, kamu tidak akan bersedih.'
Selepas soal siasat selesai, lelaki kacak mengatur untuknya daripada Al-Mala'ul A'laa (malaikat dalam Syurga) tempat tidur dari sutera yang dipenuhi bauan kesturi

Rasulullah (Sallallahu alaihi wasallam) bersabda :'Di hari pengadilan, dihadapan Allah, tiada syafaat yang lebih baik darjatnya daripada Quran,mahupun dari nabi atau malaikat.'

Sahabatku,
Saat Anda membawa Al-Quran, syaitan biasa-biasa saja...tengok je..
Saat Anda membukanya, syaitan mulai curiga.
Saat Anda membacanya, ia resah dan gelisah.
Saat Anda memahaminya, ia kejang kejangan.
Saat Anda mengamalkan Al-Qur'an dlm kehidupan sehari-hari.ia stroke...Teruskn membaca & mengamalknnya agar syaitan terus stroke .
Saat Anda ingin menyebarkan pesanan ini, syaitan pun mencegahnya. Syaitan kata "jgn SEBARKAN, kerana ia tidak penting langsung


Note:: Sebagai ingatan buat para sahabat juga buatku.. ;) semoga ng info ni buat kita makin selangkah lagi mendekatiNYA. amin yarabbal alamin..

9 comments:

micah aje said...

^_^ suka

tomatokering :) said...

yuppp ! LIKE lemon lemon juta kali bagi setan stroke tros ! ^^'

fRaMe+LenSeS said...

Micah :: suka jugak la.. ;)

Erika :: ya ka suka? amek pengajaran. bukan suka saja tau.. ;)

Budak Kampung said...

info yg sgt brguna~

Muslimah Optimis said...

hihihihi... terima kasih atas peringatan ini walaupun dah pernah baca mengenainya tapi hampir terlupa dan diingatkan kembali... ermmmm.. gambaq kartun tu mengingatkan kepada seseorang la..hahaha

fRaMe+LenSeS said...

Budak kampung :: sama2 amek manfaat an..;)

AImaa :: maceh sebab membaca.. :) gambaQ kartun? sapa tu? sapa tu? :D

hadiee said...

tq nadh

kiera'sakura said...

terima kasih ats ingatan...

mcm aima, gambaq katun tue mengigatkan seseorg... hehehe

fRaMe+LenSeS said...

Hadie :: sama2 hadi..

Kiera :: ingat kat sapa tu awk.? :P

Buta+Pekak+Bisu=CINTA