Followers

Monday, 4 April 2011

Suis Hati

Kisah Hati.

Hati Milik ALLAH,
Kita Pemegang dia.
ALLAH pemegang Kuasa nya
Kita yang menyimpan,
ALLAH yang memetik suisnya
kita cuma sebagai yang menafsir katanya.

Ya kata NYA..
Ya lah ia,
Tidak dari NYA,
tidaklah kata kita..
segalanya adalah ketentuan.

Yang dulu syg, tak mesti kekal hari ni,.
Yang dulu benci, tak mustahil hari ni sayang.
Suma dah ditentukan. apa pun menidakkan yang Ya bukan kuasa kita,
Mengiakan yang TIDAK bukan kerja kita.
Hamba mengikut kata Tuannya..

Tiada yang lebih baik selain pencaturan ALLAH.
Terselit sebanyak-banyak HIKMAH dalam kita tidak memahami
Yang yakin itulah yang berjaya..
Sedikit calar yang diberi, andai di amati, dan di selami dengan KESABARAN
Pabila tiba harinya, tersenyum kita.
Mengenangkan betapa bertuahnya
Menjadi yang DiUJI dalam kegembiraan.
DIA MAHA MENGETAHUI

13 comments:

AdiSuda said...

tudiaaaaa..dia mula dahhh..ahaha

fRaMe+LenSeS said...

ahahaha.. Adi gelak kat nadh noh.. :P

Muslimah Optimis said...

terbaik wehhhh.. nak cedok ilmu dri ampa la ustaz nadzri... sangat betoi apa yang ampa kata tu...redha dengan setiap ujianNya..

fRaMe+LenSeS said...

terima kasih Aimaa.. cedok2 la nak cedok apa. amek je.. ;) amin2. moga2 doa ampa termakbul. kami nak sgt.. tingin nak lengkap kan diri ng ilmu n sampaikan. skg ni ng apa kami ada tu ja la kami beri.. moga2 ALLAH permudah la impian kami tu.. ;)

efa said...

huhu suka komen kak aimaa huhu :) kita kena sabar hadapi semua dugaan dan ujian yang dtg dariNYA walau susah mana sekalipun :)

Muslimah Optimis said...

@efa..redha tu penting dalam hidup kita.. sabar dan redha dua prinsip yang k.a pegang..

nadh : apa yang kita ada tu la kita bg kalo nak tunggu ilmu banyak baru nak bagi sampai bila2 xberkongsi la mcm tu.. kot2 10 tahun gi kami jumpa ampa jadi penceramah bebas pulak..hihi..ameen

fRaMe+LenSeS said...

Efa :: kak aima kamu tu betoi.. hihi.. nadh suka tgk dia bila dia berkata2.. penuh makna dan isi. hihi.. ;)

Aimaa :: amin2.. ;) andai diizinkan.. diberikan kekuatan. kami tingin nak jadi macam tu.. ;) tatau la adakah ni cuma angan2.. tapi ingin sgt.. bukan sebab nak glemer ka apa cam setengah orang. cuma kmi kekadang rasa cam kami ada sikit tu, tingin nak bagi jugak. tu la cam apa baca dalam ni. menda nak cakap sikit, tapi garap bagi jadi camni. kurang2 menarik untuk dibaca. tapi tatau la menarik ka tak. .;)

cik ciput said...

penyucian hati..bukan senang nak didik hati untuk sentiasa menjadi baik..kdg2, ada lintasan2 jahat dlm hati yg boleh menyebabkn dosa..

**didiklah hati..semoga hati2 kita dekat dengan-Nya.

Muslimah Optimis said...

hihihi.. insyaAllah.. xboleh berceramah guna sora berceramah la guna buku.. tulis dan terbitkan bahan ilmiah..sama jugak konsepnya kan.. tapi kalo ampa dah tulsi buku kena bagi kat kami satu free la noh..hihihi... (bodek)..ngeh4

fRaMe+LenSeS said...

Cik Ciput :: tu cabaran terbesaQ la.. nak didik hati ni. tapi da terdidik tu. tatau nak kata.. segalanya indah belaka. walau seberat mana pn y ujian tu datang.

Aimaa :: hihi.. amin2.. mana la tau ada satu buku nanti, kami mesti bagi ampa satu.. edisi khas.. insyALLAH.. special dari kami.. ;)

Sunah Mohammad said...

:)

kiera'sakura said...

suke... =)

fRaMe+LenSeS said...

Sunah :: :D

Kiera :: nak suke jugak la.. leh tak. :D

Buta+Pekak+Bisu=CINTA