Followers

Friday, 8 April 2011

Rahsia Penyakit Melalui Jari

PELAJARI RAHSIA PENYAKIT MELALUI JARI ANDA!!!!!!!
Asas 5 jari

Jari telunjuk : Usus

Jari tengah : Jantung

Jari Manis : Imuniti

Jari kelingking : Rahim/Tulang Belakang

Ccuba anda lihat pada ruas jari2 anda...Kalau ruas jari kehitaman tu maknanya
badan kita ni penuh dengan racun dan toksik.perkara tersebut boleh
menyebabkan badan kita dijangkiti sembelit.

Seterusnya, kalau kita sebagai seorang wanita, cara untuk tengok system
dalaman perempuan kita pulak, adalah dengan melihat pada jari kelingking
kita.kalau jari kita meruncing atau bengkok, maknanya haid tak teratur,
keputihan, senggugut, dan berkemungkinan rahim kita jatuh.

Kalau tapak tangan berbintik maknanya masalah angin. Cuba check tapak tgn
masing2, kalau yang suka marah2 tu mungkin angin dalam badan banyak.sebab
itulah selalu rasa nak marah dan naik angin aje.

Selain itu, pernah tak mengalami masalah tapak tangan berpeluh atau lembab ke???
jika ya, itu tandanya badan kita mudah diserang sel2 kanser.

jika perut ibu jari berwarna biru kehijauan maknanya seseorang itu mengalami masalah resdung, alergi, dan penyakit paru2.sekiranya, perut ibu jari ada urat hijau kebiruan maknanya anda seorang pengidap gastric.

selain itu, urat biru /hijau pada pergelangan tangan, tapak tangan, sepanjang jari dan betis kaki maknanya seseorang itu mengidapi stress atau tekanan dalam kehidupan sehariannya..

Seterusnya, ini saya kira yang paling menarik untuk kita tengok sekiranya kita sebagai seorang wanita.cuba sahabat2 tengok pada kuku setiap jari anda..jika terdapat bulan sabit berwarna putih di setiap jari anda bermakna anda mengalami hormon yang tidak seimbang.

.tapi berlainan pulak sekiranya anda mempunyai bulan sabit yang berwarna putih itu hanya pada ibu jari sahaja, itu menandakan anda seorang yang sihat..insya allah...

ITULAH SAHAJA YANG SAYA PELAJARI MENGENAI RAHSIA PENYAKIT DI SEBALIK TAPAK TANGAN....wallahu`alam....

Renungan :: Ramai kita mengorbankan kesihatan pada satu ketika, demi wang ringgit, tetapi akhirnya, terpaksa korban balik wang ringgit tu untuk mendapatkan kembali kesihatan yang hilang. Berpada-pada la kita ya, Rezeki dah ditentukan, cukup makan, cukup pakai pun da memadai, Kita kat SINI sat ja.. guna untuk SANA la.. kalau terlalu sangat kat SINI, takut yang SANA terlepas, rugi la.. MASA bukan banyak pun.. ;) All the best.. ;)


Sumber :: Email. 

4 comments:

efa said...

thanks sharing good info ni huhu seram lak

Chieda Hafiz said...

Alhamdulillah sihat... :)

angah said...

jari adalah 1 anugerah yg tak ternilai harga nya...

CikTomyam said...

gud info bro ^^

Buta+Pekak+Bisu=CINTA