Followers

Sunday, 17 April 2011

RIP Domo - We Love You~

Assalamualaikum..

Pagi2 dah ada cerita baru ni. hihi.. tadi kan mama ata msg..
Mama cakap Domo dah mati.. huu.. sedih2.. 
Semalam Domo meragam, dok menjerit2.. 
lepas tu dia sepahkan abis serbuk papan dalam bekas rumah dia tu.. 
lepas tu bangun ja pagi2.. tengok Domo dah mati..

Domo, 
"kenapa kau pergi meninggalkan aku Domo, tika cintaku semakin mekar terhadapmu.." 
T.T ngs sat aa.. ahahahhaha
seyes sedih la.. pagi2 dah ada kisah kematian ni. 
walau hanya si kecik comel Domo, tapi sebenarnya ALLAH nak bagi jugak skit peringatan dekat kita.
Bahawa kematian tu tak diundang, bila-bila sahaja dia leh datang. 
mungkinkah Domo jerit nak bagitau yang dia akan pergi meninggalkan kami buat selamanya??
sedih mencengkam jiwa, rasa nak ngs pn ada la. sebab tadapat tgk Domo. 
tadapat nak jaga Domo waktu dia sakit.. T.T

itulah hidup, 
sentiasa berdepan dengan Mati.
Kita tak tahu bila Mati akan menjemput kita, 
adakah ketika kita sedang bersedap-sedap dengan nikmat dunia,?
atau tika kita sedang sayu mengingati betapa kita banyak bersalah kepada Yang Maha Esa?
Adakah elok cara kita Mati?
atau dengan keadaan Aib dek kerana lazatnya nikmat dunia ni..
Apa pun, ALLAH telah menetapkan tiap dari kita, 
Bagaimana kita akn dijemput satu hari nanti,
Jadi berdoalah, agar kembalinya kita nanti sebagai penghuni tetap Taman-taman Syurga
dan bukan penghuni Neraka yang menyiksakan, 
Jangan kita meletakkan sebarang syarat untuk SATU PERUBAHAN
Jika hari ni ADA RASA, teruskan melangkah,
Redha Umat bukan yang kita cari,
Kita hanya mahukan Redha ALLAH, 
Yang Maha Mengampun, Yang Maha Menyayang.
Apa pun halangannya, kita tempuh, 
Susah BUKAN ALASAN, 
Kerana Dalam Kesulitan, Ada Kesenangan..

Wallahualam.

10 comments:

shahjiehan said...

wahh kesian kat domo.. Sj tumpang sedeh... tp tu la..kematian x dpt di jangka

jom baca dan komen Kenderaan kayu api. | ! !shahjiehan [dot] com ! !

Erin Azizan said...

benda yang terlalu dekat dgn diri kita adalah kematiaan. jadi dari awal lagi kita harus bersiap sedia.

*47!k@# said...

agaknya domo menjerit tercekik apa2 kot..takziah untuk family domo dan nadh..merenung kata2 nadh sebentar..

kiera'sakura said...

sabar la ye... Allah ambik nyawa domo sbb xnk domo menderita sakit lagi...

fRaMe+LenSeS said...

SJ :: maceh tumpang sedih.. T.T

Erin :: yup. b prepared ya.. ;)

fRaMe+LenSeS said...

Tieka :: terima kasih mendoakan. renung2kan la ye.. semoga mendapat manfaat..

Kiera :: sedih aa.. T.T ira beli domo baru kat nadh kaih

nadzli azlan said...

i already started to miss Domo ! :'(

♥ ..misz jenab..♥ said...

mati itu pasti..masa waktu dan ketika kita xtaw bila..berdoalah semoga kematian kita nanti kita masih berada dijalan Allah..aminnn =)

efa said...

sabar no tumpang sedih juga sob sob T__T

fRaMe+LenSeS said...

dik :: dok tingat Domo jugak.. T.T

Misz Jenab :: amin2. moga2 kita mati dalam redha ALLAH, dengan lafaz syahadah.. AMin2..

Efa :: T.T

Buta+Pekak+Bisu=CINTA