Followers

Tuesday, 26 July 2011

Bila aku jatuh cinta

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada bukan Muslim yang membaca.

Bila aku jatuh cinta.
Banyak hal perlu di kira.
Yang nyata,
Yang tiada,
Yang fana,

Aku mencari,
yang sebenar dicari.
Kononnya cinta abadi,
kononnya cinta sejati.

Namun terkadang tersasar
terkesamping dari landasan,
terbabas dari jalan.

Yang ku harap cuma bahagia,
yang ku ingin kononnya permulaan satu cerita.
Yang akhirnya bertukar,
bukan ceria, tapi derita.
Tapi apakan daya.
Perancangan kita tertakluk,
pada izin yang Esa

Akhirnya,
aku mulai sedar.
Yang hidup cuma sementara.

4 comments:

Iffah Afeefah said...

buat ai tersenyum

mekasih nadh sbb entry ni

shahjiehan said...

baru perasan bro pakai domain.. tahniah!! hehehe..

angah said...

terbaikkk..:D

Nana Miyuki said...

Eheemm ehheemmm saya suka entry ini :)

Buta+Pekak+Bisu=CINTA