Followers

Monday, 18 July 2011

Kenapa dengan Mimpi semalam? Its 999 -

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera.

Ada sesiapa sedar tak dengan kisah Kisah Mimpi Nadh semalam? Ngeri tak? (Merapu aja lebih kan?)
Seharian juga berfikir, apa cerita disebalik mimpi berkenaan, Nadh dapat selesaikan beberapa tanda tanya dalam hati Nadh. Berikut apa yang Nadh dapat huraikan dengan mimpi, dan hari ini.

Mungkin ALLAH nak bagitau :
1. Call police. : 999. tapi tak dapat. tapi hari ni dah dapat. (Tercapai angka ini). Alhamdulillah

2. Hati perlukan 999. Panggilan kecemasan.
Iman a.k.a POLIS- terus-terusan menjadi "Penjaga" terbaik dari perbuatan dosa.
Insaf a.k.a "Ambulans" - Panggilan kecemasan kedua, membaiki kesilapan, mengubati Iman. Menjahit kembali Iman yang carik.

3. 999 - Mangsa perlu diselamatkan. ALLAH nak selamatkan dari terus-terusan lalai dari mengingatinya.

4. Kenangan Ianya untuk dilupakan dan menjadi benteng kepada masa depan. Agar yang terbabas itu dielakkan, yang belum itu dijaga. 

5. Mati - Hidup itu InsyALLAH, MATI ITU PASTI. ALLAH sedang sampaikan, yang sebelum tibanya MATI, terbuka luas jalan ke arah kebaikan dan keinsafan. Amal Makruf, Nahi Mungkar. Kembalilah ke jalannya.

6. Punctuality - PENTING sangat !!

7. Air Mata - Satu-satunya yang mampu HARAMKAN Api Neraka dari menyentuh tubuh badan kita. Yakni yakin dan sebenar-benar bertaubat dan berniat meninggalkan perbuatan-perbuatan dosa.

Segalanya susunan ALLAH kan? Alhamdulillah.. diberikan peluang bernafas hingga ke hari ni. Moga-moga perubahan hari ke hari ini bawa diri ke arah yang lebih baik.


Opss, BTW, ini Yang buat Nadh rasa bertuah dengan tindakan menekan button FOLLOW tu. Sudi la jugak dia nak masuk belog nan kudus Nadh ni kan?


Adik baru kenai ni. Belog comei ja. Adik 15 tahun ni tahun ni nak jawap PMR. Tapi dah pandai sebut pasal SEKS. Jangan salah sangka tau, SEKS itu Solat-Elakkan maksiat-Keimanan-Selawat la.

Nak kenai lagi dengan adik yang punya identiti Kepala orang badan kartun ni, meh la lawat belog dia.
Sangat comei kan? Nak gelak guling-guling leh? Sebab comei sangat..
Nak tengok lagi tak? Leh la click kat SINI.

3 comments:

Iffah Afeefah said...

wowwww hebak a dak ni

hehe

tahniah jiran 1001 erti ni

H.J said...

siap buat muhasabah mimpi lg..haha

Cik Meyo said...

ahaha. comelnya!

Buta+Pekak+Bisu=CINTA