Followers

Sunday, 17 July 2011

Final Destinations VI - versi Nadh

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada bukan Muslim yang membaca.

Balik pagi tadi. Nadh mimpi ngeri sgt. Nadh mimpi Nadh n 2 kawan pergi tengok wayang. Masa dekat panggung, kami sampai punya la cun-cun masa, elok Nadh n sorang kawan masuk, pakcik tu tutup pintu. Pukul 1:30 masa tu. Terkurung kawan Nadh sorang dekat luar tak boleh masuk. Pakcik tu cakap,
''dah sampai masa, tak boleh masuk'' (kami memang ada masalah sikit dengan pakcik tu)

lepas tu Nadh pun masuk n duduk dengan kawan Nadh tu. Entah macam mana, yang ke3 tu muncul jugak. (Entah kot celah mana dia masuk Nadh tak pasti). Masa Nadh nak naik duduk tu, tempat platform dia tu punyalah tinggi. Kena panjat, (macam nak pentas masa perhimpunan sekolah tu tapi tinggi sikit). Masa Nadh naik, ada orang kusi depan tu membantu Nadh.

Lepas Nadh naik, ada sorang abang tu nak naik, kami pun cuba bantu dia. Tapi x berjaya. Dia jatuh. Masa dia jatuh tu, entah camna, banyak jugak ekor kala jengking (besar-besar plak tu) jatuh kat dia, dia cuba mengelak, tapi x berjaya. Diorang sengat dia. (kami dalam panggung suma wahhhhhhh.. Tekejut).
Certia pun mula lepas aksi tu. Upanya yang tadi tu hanyalah gimik, maksud Nadh iklan sblm mula movie, dan memang berkesan la. Suma mata memang menumpukan dekat adegan tu.

Cerita pun mula. nadh x igt cita apa, tapi ingat Nadh duduk tukar-tukar kerusi. Hinggalah Nadh terjumpa kawan sekelas Nadh, abg suhaimi. Lepas Nadh jumpa dia, tetiba kerusi panggung kami duduk tu berubah. Bergerak-gerak dia. Nadh bangun dari kerusi, tapi orang lain tak bangun. Tau apa jadi? Kerusi tu bergerak ke sebelah panggung dan naik ke satu platform tu (macam games dekat genting tu. Tapi lebih kurang macam buai pusing-pusing tu).

Ni la saat kritikal tu, waktu dia naik kat atas, memercik darah-darah orang dekat atas tu. Nadh ingat lagi. Merah kat bawah tu dengan darah. Nadh tak sanggup, nadh lari peegi duduk dekat tmpat lain. Nangis sebab takut Nadh cuba panggil polis.tapi x berjawap. Kami terperangkap kat sini.

Yang herannya, entah macam mana ex Nadh muncul. Boleh plak la jalan sesama + babak romantic sikit-sikit. Heran gak tu. Semua dalam ketakutan masa tu. Tapi lepas da petang sikit, (hujan masa tu). Kami wat aktiviti untuk menenangkan diri reramai.

Hairan sangat hairan.

6 comments:

kiera'sakura said...

balik maen futsal x basuh kaki la nie.. dasat bebeno mimpinya..

tapi kan klu pk secara mendalam.. mungkin ada sesiapa yang awak patut nasihat.. mungkin...

H.J said...

haha..boleh tahan gak versi nadh ni..siap jalan2 lg..

Iffah Afeefah said...

merepek betul cte nadh ni hahaha

Подтверждаю said...

as salam..
adei..mimpi ynag pelik. haha~
rupanya masiah ada tempat lagi ya ex- nadh dalam minda? hehe~

ops. dah nak zohor..huhu

msredcheesecake said...

Mr nadh heran, msred pening. Part mana mimpi part mana real? Hheee...

Jemput join segmen, kalu sudi, tengs....

http://msredcheesecake.blogspot.com/2011/07/segmen-msred-my-favorite-photo-and-why.html

Fay said...

kebetulan la tu..

p/s : nadh, follower dah 1000 tuuu..hehe

Buta+Pekak+Bisu=CINTA