Followers

Sunday, 6 February 2011

Perjalanan pulangku..

sedang dalam perjalanan ke kL bersama kawan sekolah rendah saya enchik Nasri..sekarang dah pukul 5:50 tapi masih berada di Taiping.. jalan sgt jammed weyh..bersama saya ada 2 bakal lawyer. dan seorang future architect. enchik nasri sekang dok buat 2nd dgre dalam law di uia, dan juga adk dia student KAED uia. dan seorang lagi gf adik nasri, student law di uitm shah alam.

rendah ny diri berada bersama depa.. my fren, nasri grad 4:00 form six kot. Skg wat dgre law uia dan da ada bachelor of psychology dari nyu (nyu.edu). Whoaa.. Seyes power ya sahabat saya ni.. Sgt kagumplak rasa dengan dia.. Sebab sekarang study full time dan involve dalam stock market (saham). Kagum plak rasa.. 12 hari bulan ni.. Dia ada jemput saya, dia wat talk sal stock market ni di uia. Teringin nak tahu. Nak terasa nak belajar.. Menda baru ni.. Dan rasa saya menarik untuk diketahui.. Sebab dia x membabitkan orang.. So i think i can learn something new from him. N saya tahu dia bukan spesis kedekut ilmu. Dia nak mengajar dan kata dia, nak belajar, kena ikut cara orang dulu2.. Anak murid cari cikgu, dan mintk nak belajar, cikgu cakap taleh, mintk dan rayu cikgu untuk belajar, jgn sombong..

Saya akan pastikan saya tahu apa yang dia buat dan belajar dari dia apa dia kata.. Teringin nak tahu.. Dunia MLM saya tanak sentuh dah.. N since dunia ni x babitkan orang. Saya berasa nak mencuba. Katanya sekarang da ada seorang anak murid. Jadi rasanya tadak masalah kaalau saya nak turut serta mencuba dan belajar dari dia.

Rendah dirinya bila ada bersama prang2 hebat ni.. Tapi ibarat kata saya. Tadi dekat dia kan, nak membandingkan, jangan membandingkan diri dengan orang lagi hebat dari kita, tapi cari yang lagi bawah dari kita, baru kita sedar yang kita sebenarnya lebih beruntung dari insan2 terkebawah dari kita ni..

Cuma kekadang tu kan, kita berasa la apa jadi ni.. Rasa rendah diri dan bawah kita ng orang2 ni.. Tgk sekarang, depa ni antara budak2 yang sukses dalam pelajaran, dan sahabat ni y sukses dalam karieer part time dia tu.. Hebat.. Dan diri sndiri yang masih terkial dengan pelajaran kan.. Tengok bab karier kan, apa yang orang len ada dan diri saya plak. Lain beza kan.. Dari segi lain-lain pun sama. Pokoknya.. Kita tak pernah puas dengan apa yang kita ada kan..? Tapi last nak slow down tekanan ni, meh berfikir macam ni..
" ALLAH mungkin tak beri apa yang kita mahu, tapi DIA Pasti akan bagi apa yang kita perlu.."
fikir2kan, renung2kan.. Selamat beramal..

No comments:

Buta+Pekak+Bisu=CINTA