Followers

Wednesday, 23 February 2011

Arie

Arie...
Dulu Arie kecik2 Arie nak jadi apa..?
Dolu kan.. Masa sekolah..
Cita2 wajib dak2 sekolah...
Polis, askar, cikgu, bomba
pasai apa? Depa style la..
Emsemmm.. Kacak bergaya...

Pastu.. Mai sekolah menengah.. Arie nak jadi apa..?
Arie nak jadi pemes.. Arie nak jadi mamat emsemm yang orang suka
jadi anak murid ksygn.. Nak sllu nek pentas.. Sebab ramai tgk..
Last apa arie dapat? Arie kena rotan depan kelas peralihan.. Pasai ketua pengawas men buah gatai.. Palit kat tangan kawan2..

Mai tingkat 4.
Arie jadi bomba.. cekgu mai cari Arie.. cekgu mau arie jadi Debater..
Arie cakap mahu. Pengetua mari, cakap kat Arie "saya mahu kita jadi johan".
Arie cakap tamahu.. cekgu jadi haru..
kena la plak cari orang baru..
tapi Arie merapu..nak orang kenai selalu.
pelawat mai lawan, Arie jadi yang depa tahu.. ;)
"macam cina la muka kamu.."

Mai tingkat 5.
Arie nak jadi lain lagi.
Arie nak Jadi Dokte laki.
tapi Arie memain lagi.
time study Arie rajin diri.
orang dalam kelas ngaji, arie suka-suki kat di padang waktu tengah hari.
cekgu jumpa Arie,
"kamu nih, dulu lain, sekarang kami tengok da jatuh pelajaran, main banyak ni.. "

tingkat enam pun mula.
Arie masuk lagi, konon rajin la kali ni..
azam Arie nak jadi tukang kira kiri
pacik akauntan plak kali ni..
namun berubahnya tidak sama sekali.
Arie main-main lagi.
last lari p amek dip.
suma cari-cari, Arie ilang sapa pun tadak di hubungi.

Mai kat Sini.
Arie rajin sekali.
hari-hari masa dicari.
buat mengaji yang tak reti-reti..
last sekali jadi studeng yang rajin sekali.
kaut abeh suma piala dalam poli.

Mai plak lepas ni..
Arie terikut geng lain lagi.
plan nak kaya ada duit berlori-lori
kerja tak henti hari-hari
customer dicari interview di sana sini.
mai last sekali..
yang dicari tak ditemui,
di dah dikecapi abeh lari .

Arie jatuh kali ni.
jatuh teruk nak bangun susah sekali.
pada yang sokong mula menjauhi.
yang sedap di cari.
yang kami terkehel dok Nehi-nehi..

Arie bangun kembali kali ni..
Kulim -Sembilang rutin Arie.
Arie ngaji di siang hari.
malam keja angkat guni.
tak lama pasni.
arie pn mula dikenali.
yang tu mau, hat ni pun mau kat Arie.
depa kata, mai la keja ng kami..
yang dekat ng arie, jgn harap nak lepas Arie..
smpai tiba peluang baru lagi..
itulah tempat Arie hari ni..
arie benti dari cni..
Arie lari ke Kota ni..

dan la ni..
Alhamdulillah hidup Arie..
yang tu DIA bagi.. hat ni DIA kasi..
yang Arie tak lupa lagi.
susah pun dak, senang sgt pn dak lagi..
tapi bagus nya kali ni..
hidup Arie diberkati..
Arie rasa syukur sekali..
hari ni.. Arie ngaji len lagi..
hat la ni pn da angkat Arie..
Lecturer Arie kata, kamu nih bakal Juruterer nih.
Arie rasa happy sekali.
idup la ni macam ni..
Arie nak usaha ganda lagi..
hat yang kerja ni..
ngah otw capai cita Arie..
Arie nak hat ni dlu satu hari.
lani Arie dapat hat ni..
Pening dan takut jugak Arie..
tapi takpa..
demi Mummy..
Ayah Arie..
Adik-adik Arie..
Arie juang smpai mati..
tanak kalah di tengah lagi.

Special thanks to:
My Beloved Mama
My Beloved Ayah
My Beloved Adik Nadzirah
My Beloved Adik Nadzli

Harta Arie semua ni..
Arie rela Mati untuk depa ni..
Kalau kebahagiaan depa sebagai ganti.
Nasihat Arie..
jangan rasa susah hati, ALLAH tak pernah lagi tinggal kami..
yang dok bagi-dia bagi..
hat kita ni.. kena hati-hati..
nikmat untuk kita syukuri..
balas maksiat. dibalas la nanti..
sekian.


:)

5 comments:

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

comel aih...

hehehe....

Muslimah Optimis said...

pandainya arie berseloka...

nora amila ghazali said...

amboi arie.. hahahah

shahjiehan said...

kiuuttt

kiera'sakura said...

Arie makin berjaya saat ini
berkat limpahan dari Ilahi
mendoakan Arie tak lupa diri
merempuh dugaan sambil berlari
menghadapi ujian dengan tabah hati
saya sentiasa mendoakan dari sini :)

Buta+Pekak+Bisu=CINTA