Followers

Monday, 15 August 2011

Hati yang menepek

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada bukan Muslim yang membaca.

Pernah dengar tak tentang "hati yang menempek"? Opss, mesti la tidak kan, sebab istilah itu baru aja Nadh buat sebentar tadi ketika dok ralit mengenang nasib diri (chewahh).

Apa yang Nadh maksudkan dengan istilah diatas adalah, tentang hati asing yang cuba-cuba menempekkan dirinya dekat dengan hati kita. Tak kiralah sama ada mengorat, ambil hati, memujuk, dan segala yang berkaitan la.

Mulanya mungkin tiada kesan, tapi bila lama kelamaan, hati menjadi lembut juga. Bak kata orang hati perempuan (opss) seperti kerasnya kerak nasi kan? Tak juga, sama sahaja hati sesiapa pun. Keras mana sangat hati anda pun pasti akan terlembut dengan kebaikan orang kepada anda satu hari nanti.

Oleh itu, tak mustahil kan, apabila suis hati dah ditekan, ianya berubah, nak kata drastik tu tidak juga, tapi tak mustahil untuk perubahan 360 darjah.

Sebab itulah, nak mengubati hati adalah dengan hati. Paham maksud Nadh? Lalalalalalalalalalalalalala~~

8 comments:

cik pulau said...

tetttttt...
dah tekan suis hati da...
lalala~

aimie amalina said...

hahahahha
nape sume owg cite pasal hati ye?hhihihi
hari hati eyh?kikiki
betol ckp nadh tu walau blurr2 x paham..kikiki

Anum said...

paham2
hehe

kiera'sakura said...

ehem ehem mcm hati die dh dicuit jer nie.. :p

pape pown percaya pada Qada' dan Qadar, apa yg dah ditetapkan untuk kita.. itu yg terbaik dari Allah s.w.t..

hanya Dia tau apa yang terbaik untuk hamba-Nya

Sunah Sakura said...

ehem ehem...hati mana yang da tekan suis hati nadh ni? :p

nora amila ghazali said...

alololo macam sedih ja... chill ya along.. :)

fRaMe+LenSeS said...

Cik Pulau :: tettt~~ agagagag.. :P

Aimie :: ya ka suma cita sal hati? agagagag.. Nadh tak trerikut tau.. tetiba ja nak ckp sal ati ni. :P

Anum :: paham ae? weee~~

Kiera :: ini cakap sal orang lain la.

Sunah :: ai ckp sal orang len la boss. :D

Iffah Afeefah said...

erk hati y mane ubh hati tu nadh wakaka

Buta+Pekak+Bisu=CINTA