Followers

Saturday, 27 August 2011

Hujan tangisan

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Kita diambang berbuka pada hari ke 27. Lagi 3 hari untuk berakhirnya bulan Ramadhan Al Mubarak.

Nadh terbaca satu status tadi. Mengenai bumi menangis kerana bakal ditinggalkan Ramadhan.

SubhanALLAH. Bila difikirkan, mungkin ada jugak benarnya kan.? Hujan tak berhenti sekarang kan? Seperti mengiringi dukacita para solehin yang mendambakan kecintaan ALLAH yang dikirimkan melalui bulan barakah ini.

Kita macam mana? Silap-silap bergembira plak kan? Ye lah, nak berakhir dah bulan ''cuti makan'' kan?

Akhir bulan kita ni diisi dengan apa plak? Amalan yang makin bertambah, makin kalut nak beraya sebab melipatgandakan kemeriahan dengan persiapan yang berlebih-lebihan?

Kita mana satu ya?

Tepuk dada tanya hati. ;)

2 comments:

JIJI YU said...

wahaha..cam tau je status tu..ekeke

qhaizaa said...

aah laa....ujan asyik turun jerr...sejak2 10 ari terakhir ni bole di katakan ari2 ujan turun....

Buta+Pekak+Bisu=CINTA