Followers

Thursday, 25 August 2011

Ketika Cinta Terluka

Ketika Cinta Terluka


Cinta itu indah namun juga rapuh. Manis tetapi pahit. Bahagia tetapi derita. Semakin dalam cinta, maka semakin sakitlah akan luka kerana cinta. Sehingga kita memerlukan kekuatan dan kesabaran. Ketika kita terjatuh, dan berada di tahap "lemah", tika itu diri mudah menyerah kerana tidak memiliki kesabaran dalam menghadapi kesulitan. Cahaya yang dianggap indah selama ini menjadi redup dan terpaksa-rela menerima kenyataan yang bertentangan dengan harapan.

Cinta yang hakiki bukan semata-mata pujian dan sanjungan, ianya dibentuk dengan berbagai peristiwa ujian dan bermacam lagi hal yang bisa membuatkan hati itu terluka dan menderita. ALLAH membentuk dan melatih kita melalui luka itu, bukan atas seberapa besar luka itu tetapi seberapa besar kekuatan dan kesabaran yang kita miliki untuk menjalani luka itu.

Kekuatan dan kesabaran yang dihiasi kasih sayang itulah yang akan tetap membuat bahtera rumah tangga anda seindah impian sampai akhir hayat, karena Allah mencurahkan rahmat dan kasih sayangNya untuk keluarga anda.

Sebagaimana Sabda Rasulullah,
"Seorang suami apabila memandang istrinya dg kasih sayang & istrinya pun memandang dengan kasih sayang maka Allah memandang keduanya dengan pandangan kasih sayang. Bila suami memegang telapak tangan istrinya maka dosa-dosa keduanya berguguran dari celah jari-hari tangan keduanya." (HR. Rafi'i).

Note :: Sebab itu lah Kahwin itu satu yang indah. Kerana di dalamnya terselit banyak sangat rahmat ALLAH. Pun begitu, belum bersedia jangan cari pasal ya.  ;D 



Credit to: M. Agus Syafii

9 comments:

ROROI said...

Ada sesapa nak kawen ngan Nadh x? *tlg cari jaaaa

AZLIYA COLLECTION said...

Salam , good article nnice to read. Pls proceed for the next articles..... semoga tulisan anda memberi pengajaran untuk semua yg mencintai kedamaian. Keep up writing ...... Thanks

Zul Fattah said...

erm.. bestnya.. ni yg buat aku tak sabar2 nk kahwin ni.. huwaaa..

Fitri Senin said...

ye..kawin itu mmg indah jika disulami dengan tolak ansur, kasih sayang, sikap tanggungjawab and bertiangkan agama

sesegar said...

wahha.nadh sungguh puitis

kiera'sakura said...

kelukaan yg lalu biarlah jadi penawar untuk hari ini...

Anum said...

selamat hari raya
maaf zahir dan batin

FasiHaH SupiaN said...

not ready to talk2 bout married.haha

Iffah Afeefah said...

tengs jiran

erm tak sedia la kot

tak nk cari pasal

jiran marah

ps: Nadh sedia ke

Buta+Pekak+Bisu=CINTA