Followers

Friday, 5 August 2011

Kelebihan berbuka puasa

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada bukan Muslim yang membaca.

Siang tadi bersegmen sakan kan? Hihi sebenarnya kan, internet connection okeh, Nadh pun dah mula berseronok tadi. Nak BW pun senang hati ja. Kalau tiap hari macam hari ini, mau senyum Nadh hari-hari. Senang hati lah katakan.

Nadh nak share sesuatu. Ada 2 nikmat yang orang berpuasa ni dapat.
1. Nikmat ketika berbuka puasa.
- kenapa ianya adalah nikmat? Cuba kita renung tengok, seharian tahan makan, seharian tak minum, lepas tu dapat lepaskan geram, tak dapat makan xpa, dapat air, leh bergelas-gelas kita minum kan? Perghhh. Memang nikmat.

2. Nikmat berjumpa ALLAH di "sana" nanti. SubhanALLAH. Nikmat terbesar ni. Kita berjumpa dan menghadap Tuhan Sekelian Alam yang menjadikan kita. Bila? Di syurgalah.
Sabda Rasulullah,
''barangsiapa yang berpuasa dengan ikhlas, untuk mendapat keredhaan ALLAH , akan diampunkan dosanya''.

SubhanALLAH. Hebat kan? Bukan sekadar puasa sebenarnya kan? aLLAH sayang kita. Kita ja yang tak tahu.

5 comments:

kiera'sakura said...

mane de minum bergelas2.. minum gelas yg sama jer tuang byk kali... lalalala :p...

btoi btoi.. Allah sayang kita,, tp manusia slalu lupakan Allah T.T

aimie amalina said...

betool!
soo..pose la dgn penuh jiwa raga =)

Nurnajwa said...

Best dpt nikmat plus pahala sekali :)

haslinda said...

sebenarnya ada lg byk nikmat tersembunyi yg kita tak sedar kan???

fRaMe+LenSeS said...

Kiera :: yo lah.. :P

AImie :: setuju ng Aimie ;D

Nurnajwa :: betul tu. sebab tu la Nadh kat ALLAH syg kita. kan?

Haslinda :: betul tu. andai diperhalusi, banyak sgt.. ;)

Buta+Pekak+Bisu=CINTA