Followers

Thursday, 25 August 2011

Anda sememangnya tidak paham kan?

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada yang membaca.

Entry ringkas, mengenai kekecewaan. 

Kita berharap kat dia.

Mulanya kita kata, "tak payah la, proceed apa ada sekarang.."
dia kata, "tak boleh, depa ada, kenapa dia pun tak boleh ada..? "
Kita pun cakap, "okeh, tapi make sure, anda buat yang terbaik ya? "
"Ya, PASTI saya buat yang terbaek.. " (Penuh semangat ketika ini)

Tetapi, baru-baru ini......
"Saya dah tak ada semangat.."

Memang la saya hangin. Sebab dah diambang penamat. Sepatutnya ianya ditamatkan. Lepas tu anda buat la apa anda nak buat. Tetapi, anda masih dengan dunia anda. Melambat kan diri, tiada komitmen, langsung tidak komited, dan anda hairan kenapa orang bertindak "menentang" anda. Sedangkan anda tidak pula melihat dari sudut "semangat" anda untuk meneruskan juga menghabiskan apa yang sudah anda mulakan.

Bukan saya marah sebab apa, itu adalah masa depan anda. Come on la, atleast anda perlukan sesuatu sebagai jaminan untuk masa depan anda. Saya tidak kata perjalanan anda itu SALAH, cumanya, ANDA PERLU SEDIAKAN PAYUNG SEBELUM HUJAN. Dan selalunya orang BIJAK akan memilih UNTUK MEMBUNUH 2-3 EKOR BURUNG DENGAN SEBIJI BATU.

Anda sememangnya tidak paham kan?

Saya tak nak kata apa lagi, anda dah besar. Buatlah apa anda suka. Saya tiada kuasa nak pilih, sebab memilih kebaikan untuk anda pun anda menolak. Sekarang anda pegang sendiri keputusan hidup anda. 

Selamat berjaya anda. Anda sememangnya sudah kecewakan saya sangat-sangat-sangat.

6 comments:

Anum said...

x pe la .. asalkan awk dah nasihatkan dia

Muslimah Optimis said...

yep sediakan payung sebelum hujan.. ingat..ingat

BeloG MTT said...

Errr Nadh...Kamu kenapa?? sabar yer,setiap yang berlaku ada hikmah di sebaliknyaaa...

Tholeha Mustapa said...

mungkin dia perlukan lebih semangat :)

Iffah Afeefah said...

alang2 mnyeluk pekasam

sabar2

Miss Nadya said...

betul2...kita mmg xfaham..berfikir sebaik mungkin..

lagi satu thanks sbab tadi bagi penerangan tentang pos..ツ nad say thanks di sini ツ

Buta+Pekak+Bisu=CINTA