Followers

Saturday, 13 August 2011

Sahabat Oh Sahabat.

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada bukan Muslim yang membaca.

Nadh baru sampai rumah. 3 jam bersama sahabat Nadh. Sahabat susah senang rasanya. Susah dan rasanya memang takkan dapat sahabat macam ni sampai bila-bila.


1. Bila tahu sahabat sakit, sahabat yang susah hati memikirkan. Fikirkan ayah sahabat sakit, kita pun turut berasa kesannya.


2. Tahu sahabat bertunang, berkahwin, kita yang seronok. Kita turut sama meraikan kebahagiaan sahabat.


3. Sahabat susah dan senang. 
"Hang ni sabit ada Mat Remot ja Ame. Kalau dia mati habis la hang."

"Ni kalau dia tak ada pun, aku call saja, Najib ada, Adik ada, Mat Quan, semua aku call mintak duit anytime berapa nak seribu, dua ribu, anytime depa boleh bagi. "


4. Sahabat adalah sahabat. Kepentingan sahabat.
"Kalau kawan aku kena, dia tak kawan dah, hang pun  tak boleh kawan dah dengan dia, kalau hang nak kawan jugak, hang tak payah kawan dengan aku. "


5. Kepercayaan. dan Ikhlas. 
Tak semua ada menda ni dalam persahabatan. Tapi inilah kami, susah, senang, kita tahu sapa yang boleh kita harapkan. Sahabat-sahabat ini juga.


Note :: Hubungan atas nama sahabat, tapi hati macam adik beradik. Takkan jumpa orang macam ini sewenang-wenangnya. Dah ada hargailah mereka.

Note lagi :: Mendoakan kesejahteraan dan kebahagiaan semua DEM Crewz.

5 comments:

aimie amalina said...

sahabat!
keran sahabat kite msh disini =)

Iffah Afeefah said...

hurm betul tu

susah sng die ade

kiera'sakura said...

sahabat dengan kawan mmg berbeza...

cik pulau said...

betol... hargailah sahabat...

ramai member mintak alamat nak bagi kad kawen..
arghh... tetibe stress,, grrr

fRaMe+LenSeS said...

Aimie :: sahabat y baik membawa kita ke syurga, yang buruk merosakkan diri dan jiwa. ;) berhati2 memilih ya..

Iffah :: kan? kan? :D

Cik Pulau :: ehhe.. kamu bl plak?

Buta+Pekak+Bisu=CINTA