Followers

Saturday, 13 August 2011

Rupa itu pilihan?

Assalamualaikum. Dan salam sejahtera pada bukan Muslim yang membaca. 

"Dapat yang hitam pun takpa la, janji takdak orang kacau.."

Opss.. Apa ni? Apa ni.? ehhe..

Ini apa yang sahabat katakan semalam. Betulkah pendapat macam ni? Betul ka yang tak cantik, yang tak kachak ni selamat buat pasangan mereka? Zaman sekarang ni orang masih melihat dekat rupa kah? Atau poket jadi pilihan?

Apa pendapat anda? 

Nadh rasa macam nak setuju juga, bila elok ni, orang tengok lain sikit, suma mau. Terbukti bila yang elok ni, bawa keluar ja, pakat orang dok ushar ja. Macam retiss plak kan? Tgk muka comei lote, pastu kena plak dress tahap diva. duhhh.. rimas la..

Mai yang biasa ni orang tak heran sangat. Mereka manusia normal. (ya kah? tettt~~ )



Untuk perhatian : Sahabat ni yang pertama Nadh jumpa tak memilih langsung. Macam mana mai pun layan ja, yang penting tau jaga dia. Jaga diri. Family oriented jugak. ;)

14 comments:

faLiaa said...

x semestinya rupa atau duit poket menjadi pilihan..yang pertama2 kalinya AGAMA itu yang paling penting sekali,itulah yg sebaik2nya;)

btw,plish like pic ni jap,ade pantun sekali,time kasih sgt5 ya Nadh :)~peace
http://aliaapunyabelog.blogspot.com/2011/08/saya-suka-hari-rayaa.html

iz said...

errr..
tula...
kesian juga bila rupa dipersoalkan bila mencari jodoh..hehe
diskriminasi kan?*ayat canggih pulak terkeluar..hehe

cikki's said...

cikki setuju 50 tak setuju 50
hehe sebab 2-2 ade lebih dan kurang..
hidup kena banyak tolak ansur... jadi pada cikki rupa itu boleh dicantikan.. perangai boleh diubah.. tapi perlu kena gaya juga.. hurm susah ek nak pilih... hehe

shaliza khairi said...

biar cantik luar dan juga cantik dalam. kalau luar saja cantik tapi dalam kurang, xguna jugak kan. =) lelaki yg tak memilih rupa tu kita boleh percaya sebab dia lah yg akan sentiasa bersama kita susah senang kelak.

Iffah Afeefah said...

plihan kedua

sbb kalau muke tngkang pech

org pon takut

ayuorked said...

hello babe..sorry lambat reply ur comment.. i baru boleh online.. nanti i jenguk2 ur blog slalu ok? pomise.. hehhe.. oyuhh... feel free coment me back! nice blog anyway!

aimie amalina said...

weee
betol!
x pe..yg pntg hatii manyaaak maaaik ma =)

tomatokering :) said...

rasa2 sekarang ramai tak pandang rupa dah .. poket je kot .. hahahaha ;p

::Cik Pija:: said...

Rupa paras bukan ukuran sesebuah kebahagiaan :)

Sunah Sakura said...

yang penting agamanya...yang penting agamanya...yang penting agamanya... :)

kiera'sakura said...

bg kira sendiri.. klu hati dah kte suka sayang... tak kira la sape die tue.. jnji die tue ikhlas nk sayang kira blek...

Suhaili Sarif said...

rupa biasa tp kalau pakej lain lengkap mcm baik,pembersih,sopan,agama pn bagus insyaALLAH rupa tu xde hal lgsung.hmmmm...

bak kata nabi dan sunah dalam entry baru dia,pilihlah agamanya

cik pulau said...

Errr.. rupa ke..poket tu.. ada lgi benda yang kena utamakan.. hehe

fRaMe+LenSeS said...

Faliaa :: Nadh da like. ehhe. ;) setuju. Agama tu 1st kan? ;)

Iz :: betoi la tu. diskriminasi tu. :P

Cikki :: setuju ng pendapat kamu jugak. ;)

Shaliza :: a'ah. betul kan? ;) bersyukur ng y ada. kan?

Iffah :: ahahahaha. tongkang pecah.. tak baekk wohh

Ayuorked :: tapa.small matter..

Aimie :: ati manyakkkk baik kan? lalalalala~~

Erika :: poket ka? ow yesh.. :P

Poha :: setuju. rupa bkn segalanya..

SUnah :: setuju sgt ng kamu. yang penting agamanya. ;)

Kiera :: betul. ;)

Elly :: betul tu elly. ;)

Cik Pulau :: apa dia tu. ce cite. ce cite. :P

Buta+Pekak+Bisu=CINTA