Followers

Monday, 15 August 2011

Rasa syukur

Assalamualaikum. Atau salam sejahtera pada bukan Muslim yang membaca.

Ramai yang mengadu bermasalah. Hadapi itu la, ini lah, tak berhenti dengan masalah. Tak kurang juga yang mengeluh, kenapalah masalah tak berhenti datang mengadap dia, (macam ada saka masalah plak dia ni kan? Ehhe).

Tapi hakikatnya, apa sangatlah masalah kita jika nak bandingkan dengan orang-orang palestin yang menderita perang. Orang orang dari negara afrika yang kebuluran.

Kenapa tak hari ini, kita lupakan seketika masalah diri kita tu, kita renung sejenak betapa untung nya kita, setelah kita lihat penderitaan mereka tu.

Bila kita rasa syukur, kita akan dapat kembali ketenangan. :)

p/s :: Nadh atas bus ni, baru lepas sahur, 3 biji kurma, 3 keping biskut n setin air. Alhamdulillah :)

7 comments:

CIK PARO! said...

Allah sengaja uji kita dgn masalh..
Nak tegok hambanye kuat atau x..

aimie amalina said...

sesungguhya, jalan kesedihan dari Dia
dan jalan kegembiraan dari Dia juge~ =)

pengemis Cinta~ said...

Alhamdulillah..^^

Sunah Sakura said...

syukur alhamdulillah... :)

fRaMe+LenSeS said...

Cik Paro :: betul tu. ;) nak tau kita kuat tak kuat. bila melihat orang yang lagi kuat tu? kita lemah sebenarnya kan ? ;)

Aimie :: betul tu kamu. sokong.. ;)

Pengemis cinta. :: alhamdulilah. ;)

Boss SUnah :: ;) syukur2.. ;)

aizamia3 said...

bersyukur dengan apa yang ada..

Iffah Afeefah said...

setin air da mcm setin biskut bile bace

sbb slalu sbut air tin

Buta+Pekak+Bisu=CINTA