Followers

Saturday, 28 May 2011

Hari Pertama Kuliah Pertama Sem baru 2011/2012

Assalamualaikum..
Dan salam sejahtera pada bukan Muslim yang membaca.

Hari ni hari pertama kuliah Nadh. Permulaan yang agak lawak jugak tadi mulanya, Nadh sampai dalam pukul 2. Lepas tu, Nadh naik atas, tingkat 13A, lepas tu tak bertemu kelas. Jumpa kawan-kawan, tapi subjek yang depa amek tu, bukan subjek yang patut Nadh balik. Depa kata subjek Nadh minggu depan baru ada. Nadh tinggalkan depa, n Nadh turun bawah.

Sampai kebawah, Nadh tengok balik jadual, memang ada kelas tu, Nadh naik atas balik. Lepas tu dah naik atas, memikirkan nak masuk kelas mana. (ceritanya, Nadh tak daftar online sebab tak sempat hari tu, jadi Nadh terpaksa buat manual semua tu, jadi kena paksa-rela pujuk lecturer terima Nadh). Dah sampai kat atas, Nadh jumpa sorang akak tu, Kak Mas nama dia, dia tanya Nadh. 
"Adik kelas apa?

Nadh : kelas Etnik kak, Kak plak? 
Kak Mas : Sama la kita, tapi kak nak insert ni.
Nadh : ehh. sama la kita kak.

Then lalu sorang lecturer tu, nama dia Encik Mokhtar, dia kenai akak ni, akak ni kata nak duk kat kelas dia, tapi dia kata kena tanya dulu dekat penyelaras kursus. Jadi Nadh n akak ni pun berjalan-jalan cari penyelaras kursus ni. 

Sampai kat satu kelas tu, Nadh suruh la akak ni tanya. Nadh kata Nadh segan. Dia plak suruh Nadh. lepas tu tanya, Lecturer tu kata dia bukan penyelaras. Penyelaras ada dekat kelas sebelah. 

Nadh ketuk pintu dan tanya. Nadh bagi salam n tanya. lepas tu dia tanya, 
"kenapa kamu nak masuk kelas saya? kelas saya dah ramai dah ni.. "

Lepas tu dia macam susah hati plak Nadh tengok, Nadh pun cakap, 
"ehh Puan, saya nak masuk kelas Encik Mokhtar leh tak Puan? tadi saya dah tanya dia, dia kata sebelum masuk kelas dia kena tanya Puan dulu. "

Puan tu pun cakap, okeh la macam tu, kamu pergi tanya enchik Mokhtar dulu, kalau dia tak terima kamu baru kamu datang dekat saya. Nadh pun ucap terima kasih dan mintak diri. (dengan penuh sopan santun lemah lembut, ahahahaha. : )

Kemudian dah dia bagi kebenaran kan, masuk la kelas Encik Mokhtar tu. Nadh tadak pilihan la, sebab ngikut akak tu kan, kalau nak tahu dalam kelas ni ada 5 saja LELAKI termasuk Nadh. dan Nadh sorang ja budak Elektrik yang sesat dalam ni. Nak kata segan tu mungkin la, tapi wat tatau aja la. Sebab Kak Mas cakap dengan Encik Mokhtar ni senang-senang ja leh dapat A. 

Dalam kelas perempuan majority, n Laki yang pupus ni, nak kata pelik tu pelik jugak, tapi yang tatahan tu, stat ja Nadh bukak mulut, abeh,... suma dah mula tgk kat Nadh. Owhhh no... pakat kenai dah adik depa sorang ni.. Menjadi perhatian lagi nampaknya.. huuu.. tambah bila dah p depan tu, abeh dah kenai..

7 comments:

nadzli azlan said...

wah retiss !

Muslimah Optimis said...

hahaha..bila nadh dah mula bercakap takdak butang stop...hihihi... kelas tu boleh hingaq bila ada nadh..kan..kan...hihi

fRaMe+LenSeS said...

Adik :: byk la retiss.. :P

Aimaa :: hat tu tatau la. :P

kiera'sakura said...

cm mane leh lpe daftar on9?

dir...antologi hidup apple sepi... said...

sila behave ye mulut tu tuan pengerusi..nnti kumpulan kita dihidu oleh rakyat jelata...haish...

dir...antologi hidup apple sepi... said...

eyh eyh..nak sambung..."ADIK LA SANGATTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT~" ( getik aku baca...~)

fRaMe+LenSeS said...

Kiera :: besa la.. masalah kecil2an.

Hidir :: ahahaha.. hat tu gerun tu. nt ramai nak jadi ahli. :P

Buta+Pekak+Bisu=CINTA