Followers

Sunday, 15 May 2011

Yang terganggu itu aku

Untuk yang langsung tidak diketahui sebabnya...

Sebenarnya yang terganggu itu aku,
Banyak sekali dibelakangku,
Yang menarikku,
Yang menolakku,
Tak kurang yang menghentikan aku dari terus melangkah

Diriku cuma pembina reban,
Bukan daya bagiku menyiapkan mahligai,
Bukan kepakaranku menceriakan dalaman,
Tidak mampu aku menyediakan yang penuh
Bukan diriku yang layak mengatur susunan


Perasaan hairan langsung tidak mengetuk fikiranku,
Kerana aku sendiri sedar apa berlaku
Tindak ku, Langkah ku,
Segala dalam jangkauanku,
Bukan aku cuma mengelak,
Langsung bukan melarikan diri,
Cuma kesibukan sedikit sebanyak menjarakkan,
Apa yang sepatutnya dijarakkan sedikit,


Namun,
Sedikit kekok rasaku,
Tika perjalanan ini,
Mulai menjadi bosan,
Apabila perbuatan, sedikit sebanyak menyerangmu
Bukan ini mahu ku,
Bukan ini pintaku,
Tapi kekadang aku berkehendakkan kau melangkah,
Tinggallah aku,
Biarkan aku sendiri,
Aku bukan aku yang kau tahu,
Cuma si gagal yang kekal di situ.



11 comments:

Farhana Jafri said...

thumbs up!! nice poem.. wt sndri ke??

jemput singgah ANASAURUS :)

Sunah Mohammad said...

hurmmmm....

لين Si Pipi Merah said...

assalammualaikum......nadh ...
bermonolog ae.....ramai orang sayang nadh....kan...keep hamasah! semangat ae..

miss frog said...

love it...mcm yg org rasa suatu masa dulu....=,='

naqiah said...

erk?? nice quote..

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

nape ni??

sbr ea mghadapi ape pon dugaan..

kiera'sakura said...

ape apepin walau bagaimanapun apa jadi sekalipun... ira ade kt blkg nadh... remember that... =)

Si Tukang Tulis said...

yuhuu..nadh, hehe su rasa macam nak join contest tu.im looking for u at facebook tapi takde..nadh delete sue k?looking forward to that contest, do drop by some message dekat fb k. thanks! :)

fRaMe+LenSeS said...

Farhana :: iye.. wat sndiri ni.. :D

Sunah :: awat ni cheQ?

Pipi Merah :: waalaikumussalam kamu.. ye betul tu.. maceh tau sntiasa menyokong.. :D

Miss Frog :: ya ka ni? so leh share la ng Nadh kan?

Naqiah :: maceh dik. :D

Nusha :: ye awk.. baek.. maceh.. :D

Kiera :: oihh.. jgn2.. :P sat kamu nampak la apa nadh bwa kat belakang sorok2.. :P

Sue :: ehh.. bukan la. Nadh tak delete kamu pn la.. nt Nadh online Nadh cari kamu na.. maceh sebab sudi nak join..

tomatokering :) said...

along.................

fRaMe+LenSeS said...

Ya dik Erika, napa?

Buta+Pekak+Bisu=CINTA