Followers

Monday, 9 May 2011

Layang-Layang Ku

Layang-Layang 
Kau yang gagah di angkasa,
Kau yang berada di awangan,
Kau yang tinggi tak terjangkau,
Melihatmu membuatku terasa ingin turut serta,
Menemanimu di atas,
Sama-sama melihat keindahan ciptaan Tuhan,
Dari pandangan atas,
Bersama menikmati kecantikan awan nan biru,
Kehijauan pepohon di bawah,
Kehebatan ciptaan lautan yang menguasai lebih dari separuh bumi ,

Layang-layangku,
Aku bukan takut, 
Aku bukan mengalah, 
Cuma rasaku, aku perlu menarikmu kembali ke bawah,
Aku tidak mahu kita terlalu di atas, 
Terlalu dibuai keindahan ,
Terleka dek kecantikan,
Terlena atas kenikmatan kurniaan ini,
Kita perlu menjejak kembali ke daratan

Layang-layangku,
Kita tidak tahu,
Kita tak dapat jangka jika satu hari nanti
Tali yang kita guna sebagai ikatan antara kita
Bisa terputus, 
Atau mungkin, 
Ikatan padamu si layang-layang, terlucut 
Tika itu, kau mungkin akan lebih ke atas di tiup angin,
Kau juga mungkin takkan lagi bertemu denganku,
Namun yang ku pasti, andai kata jatuh ketika itu,
Adalah kejatuhan yang maha hebat, 
Kerana kau juga mengerti, 
Semakin tinggi kita di atas, 
Semakin azablah hasil dari terjelepoknya kita di muka bumi kembali

Layang-layangku
Jika sekarang kau ku paut, 
Jika hari ini kau ku tarik perlahan ke bawah,
Kemungkinan kau akan kembali kepangkuanku di bawah
Namun jika dtakdirkan juga kau terputus diawangan
Kemungkinan aku akan bisa mengejarmu
Peratus aku dapat kembali bersamamu adalah lebih besar
Kerana aku dapat melihatmu dengan jelas dari pandangan mataku 
Dek keberanianku menarikmu turun.

Layang-layangku,
Jika ini takdirnya,
Aku tak ingin kau terlalu di atas,
Kerana belum tiba masanya aku juga punya sayap untuk menemanimu,
Tak ingin juga aku letakkan kau dibawah, kerana di atas itu adalah tempatmu
Bukan disini berjalan denganku.
Biarlah kau gembira di awangan dalam naunganku,
Kau gembira di atas di tiup sang angin,
Dan aku berbahagia di sini, 
Menikmati keindahanmu gagah di taman awan di atasku.

33 comments:

kiera'sakura said...

tarikhlah layang2 tue kalau dari pandangan mata nadh layang2 tue dah terbang jauh di atas.. jgn biarkan die terkapai2 tanpa bantuan si penarik tali..

~Kirin Selama Perak~ said...

sangat mendalam maksud tersirat.
:)

fRaMe+LenSeS said...

Kiera :: yeshh.. sudah semestinya.. ;D

KSP :: buat yang memahami.. :D dalam la.:D

~...AmALinA....~ said...

waaaaaaaaaa~ nice one! mendalam maksudnya..=)

Sunah Mohammad said...

subhanallah...

nadh...
sangat mendalam tulisannya,
sangat tinggi bahasanya,
sangat indah maksudnya,
sangat bernilai isinya!

nadzli azlan said...

meaningful :)

efa said...

err waah sungguh tinggi bahasa dan tulisannya ada maksud yg sungguh mendalam pada entry ni

Wafiy Suzly said...

singgah kembali, hehe tapi tak pakai safety guards, sebab entri ni sejukk haha

.::.MY.s.e.l.f.::. said...

like comment kak sunah...

peliharalah layang-layang itu abg nadh.. lau tak mau putus, jangan main kat tempat yang angin dia kuat.. peliharalah ia supaya tali layang-layang tu sentiasa kukuh dan tak reput dan abang nadh sentiasa menikmati kecantikan layang-layang tu..

aduh!!! ayat terabur.. tak pandai la nak berpuisi.. hahahaha

abdul quddus said...

TU DIA....
bahasa
sampai kan
pembaca pun
BERBAHASA tinggi
err awak disini biasa2 je
TERBAIK LAH
buat la lagi ye

|| A Lady Named .. Yantiey || said...

Wassalam Nadh..
Wah datang gegar blog Yanty dgn pakaian yg fullset keselamatan erk..
Best la entry ni...
Keep in touch ye yunk

fRaMe+LenSeS said...

Amalina :: terima kasih na.. :D

Sunah :: terima kasih pada kamu jugak.. :)

♥.::cintabunga™blogspot::.♥ said...

sedang panas di siniiii, tolong kipassssss! ;)


Memang bikin PANAS la blogger HINGUSAN neyh!!

udin said...

hebatttt.. begitu mendalam sekali mksud tersirat disebaliknya.. ang boleh ganti A.Samad Said nih.. hehehe.. :D

Safwan Kun said...

dah lame tak main layang2..teingat mase kcik2 dulu..

fRaMe+LenSeS said...

Adik :: maceh. .:D

Efa :: maceh jugak. mendalam ye? selami la dia. :D

Wafiy :: sila2..

Dek Nazzs :: insyALLAH, akam abg jaga apa y adk kata tu. maceh tau. :D

Abdul Quddus :: terima kasih.. awk juga terbaik.. :D

fRaMe+LenSeS said...

Udin :: oihh.. perli ka apa tu.. :P

Safwan :: sama dengan la. zaman sekolah dulu nuh..

Rahmad said...

wah..bahasa indah2 belaka..

macam bahasa kamus dewan bahasa dan pustaka..

layang2 janglah engkau terbang tinggi2..seb kat atas angin kuat tak larat aku nak pegang tali engkau ni..hehhe..

nice entry..follow your blog..

fRaMe+LenSeS said...

Rahmad :: terima kasih kamu. :D biasa ja tu.. :D

elynn aiza ♥ said...

meaningfull dear ♥.. btw, snggah sni n ttbe ase nk fllow.. if sudi, jd la tmn sjti sy jga ye ♥.. ;)

Aishah Amira said...

best la entry ni ^^"

jom kite men lelayang sesame ek hehe ~

Diera Tekikushika said...

nice entry!

fRaMe+LenSeS said...

Elynn :: maceh. tmn sejati? sudi.. :D

Aishah :: maceh aishah.. meh le,. kita main lelayang sesama.. hehe. :D

Diera :: ya meyh? maceh sangat.. :D

cik tyraa said...

canteknya layang2 tu pinjam boleh

Miss Ran said...

bhse indah
tersirat makna
penuh pengajaran
untuk smua

fRaMe+LenSeS said...

Tyraa :: cantik ka? :P

Miss Ran :: ye Ran. betul. :D

Anis anak wong said...

buat laa sayap tipu2..nanti bole terbang same2 dgn layang2..haha...
suda follow anda...

fRaMe+LenSeS said...

Anis :: macam menarik.. kamu nak tumpang tak? :D

miss nadya said...

tumpang lalu yer..mendalam makna yang tersirat pada note di atas tu..tq sharing..:)

fRaMe+LenSeS said...

Miss Nadya :: sila2 lalu.. tak kena tol aihh

iLa VaNiLLa said...

mintk bwk layang2 tu lari yek.. eyh?? kui3..

salam perekenalan dri ila & Mr B..

syakirah samat said...

wow! sungguh mendalm maksud tu..thanks singgh belog sha :)

fRaMe+LenSeS said...

Ila :: taleh2. :P

Sha :: thx jugak mai balik blog nadh. :D

Buta+Pekak+Bisu=CINTA