Followers

Tuesday, 29 March 2011

Cinta itu Makanan

Cinta itu ibarat makanan? 
tadi sorang sahabat kata Cinta itu Makanan.. 
nadh kata, cinta ibarat Kueh..
BTW, betoi ka ni..
cam lawak pun ada kan?
meh nak terangkan..

CINTA ITU MAKANAN :: YES. betoi apa.. sebab dia hanya sedap bila dinikmati sebaiknya, diibaratkan makanan, kita makan kalut-kalut, pastu terus telan, mana nak dapat nikmatnya, tapi bila dikunyah perlahan-lahan, baru la terasa nikmatnya.. tiap inci makanan dan kunyahan tu ibarat tiap saat indah cinta dinikmati, dan akhir dengan telan, bila selesai sahaja menikmati nya. telan tu kira akhir sekali, iaitu indahnya kejadian akan terus tersemat dalam hati dan minda.. TAPI, kalau makan tak baca bismillah pun ta seronok jugak, macam kita makan la. orang kata, mula dengan Bismillah tu sebab kita wat kerana ALLAH, sama dengan Cinta jugak kan. Cinta Kerana ALLAH tu satu ibadah. rugi la tak buat.. ;))



CINTA ITU KUEH :: YES jugak la. tapi kenapa Kueh? sebab kueh, kita taleh simpan lama2.. sebab nt dia akan rosak. sama macam kueh. kita makan lepas kita dah buat, simpan lama akan rosak. ibaratkan Cinta, lama-lama simpan akan rosaklah dia, sebab akan ada unsur Syaitan dalam tu (bila tak jaga), pastu, kena angin, makin lama, makin dia rosak. tapi, jika beli dan makan. leh baca kat CINTA ITU MAKANAN la.. besh kan..? ;)

uikz.. ni pendapat ja.. tak setuju pun takpa.
tapi yang ni kena percaya, sebab ALLAH bagi Cinta tu sebagai Anugerah. semanis2 anugerah tu adalah Anugerah yang kita amek dan guna untuk capai jalan Redha, baru cantik hidup ni kan.. ;))

19 comments:

Muslimah Optimis said...

bila doktor cinta bersuara..heheh.. tapi betoi jugak pandangan ampa tu..ermm..kretip...

Sunah Mohammad said...

Cinta itu...
boleh jadi macam-macam...
ikut saja tafsiran sendiri...
asalkan masih dalam landasan yang sebenar...:)

~...AmALinA....~ said...

waaa,,,tak penah tpikir pon..=) nice entri..

fRaMe+LenSeS said...

Aimaa :: maceh2.. hehehe

Sunah :: kami belajaQ kat sifu kami, ampa n Aimaa.. ;)

Amalina :: maceh2.. ;) kamu la mula ni. :P

efa said...

erk2 ada betul gak la entry ni yea dr cinta hehe erk apa itu C.I.N.T.A?tak nah bercinta miahaha :)

fRaMe+LenSeS said...

Efa :: hihi. dokte cinta? hahahaha

::Miss Pikon:: said...

semuanya lebih manis jika kerana ALLAH. love this~~

fRaMe+LenSeS said...

terima kasih cik Pikon.. ;)

perrydaus90 said...

lepas ini saya nak makan btol2 la ..haha...

AdiSuda said...

Nadh..awat dok cita pasal cinta ja nadh???ahaha

kira kekuri said...

singgah sini..saya cinta makanan :D

fRaMe+LenSeS said...

Daus :: sila2.. jum kita makan.. hahaha. :P

Adi :: dak aih.. depa smbang sal cinta, nadh cita la sal cinta.. :P tadak kaitan ng idup n da mati okeh. :P

Kira :: sila2 singgah.. saya cinta makanan juak la.. :P

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

jiwang xabeh2

Dda Ly said...

hihihi cinta...:) apa ada dgn cinta? urmm..

meh ke rumah..
~danial n science~
keep in touch ye..♥♥♥

nora amila ghazali said...

cinta n makanan??? hurmmm..

regreatnosoul said...

yer saya setuju cinta ibarat makanan..
Sebab dalam makanan ade pelbagai rasa masam manis masin pedas.Sebab makanan boleh buat kita menangis and sebab makanan boleh buat kita gembira..same juga macam cinta ada masa happy ada masa duka..weeee

Feel With Art :)

mr E oSk gurL said...

nice la....adeh...cinta itu rumit...

nurhamizatulzullraooh said...

saya tak pernah pun bercinta..tapi saya sukakan makanan..pelbagai definisi cinta yang diberikan mengikut perspektif individu tu sendiri bagi saya cinta ni ibarat biji benih yang ditanam kalau ia ditanam maka akan bercambah menjadi akar,ranting,daun,buah dan hasil yang boleh dituai tapi kalau ia dah ditanam belum lagi bercambah nak buat macam mana bersabar sajalah mungkin belum masanya lagi

fRaMe+LenSeS said...

nurhamizatul :: apa kata anda buat entry berdasarkan pendapat anda tu. Nadh tingin nak membacanya. :D jgn lupa tag nt ye. :D

Buta+Pekak+Bisu=CINTA