Followers

Friday, 4 March 2011

SMS tak dikenali

Tadi petang. dapat SMS tazkirah dari seseorang..
mula tu wat tatau la..

then kali ke 2 dapat SMS> mula tertanya2..

n aku ata SMS tanya siapa nih?
jawapnya :; Ur bro la..

aku balas balik. bro mana? nama?

then dia jawap :: abg azri..

duhhhh,.. ingat lagi dia kat aku.. terharu ngat aihh.. ta sangka la.. walau da lepas 5 tahun aku kenai dia.. tapi dia masih lagi SMS tanya khabar dekat aku..

tingat lagi masa aku dok kerja kat Mardec masa praktical dulu, dia la kawan baik aku.. abg ni banyak ajar aku.. berkongsi cerita dengan aku. tak lupa la dia pernah ajar aku main siku 15. banyak jugak pengajaran dia penah bagi dekat aku.. ada saja ilmu baru dia berkongsi dengan aku. ingat dulu, dia segan ng aku, sebab menjaga solat.. last sekarang, aku tengok dia da berubah.. aku syukur sangat sebab last aku jumpa dia masa kat Motorola dulu, dia pn da mula menapak ke masjid. aku gembira sangat..

rupanya hari ni dia nak ajak aku datang kenduri dia. masa 26hb nanti. tau napa.. tetiba aku rasa sebak plak pas dia ajak tu.. pasai aku rasa terharu dia masih lagi ingat kat aku, SMS tanya kabo kat aku la.. ni pgl mai makan kenduri plak.. aku rasa gembira untuk dia. akhirnya sampai jugak jodoh dia tu.. dia anak yang baik. ingat lagi, last time masa aku kenai, dia tak niat nak kahwin lagi sebab masa tu, mak ayah dia tak sehat, dia nak jaga depa.. aku betoi2 kagum jumpa dengan orang-orang macam ni..

dlam hidup, selalu aku akan berjumpa dengan orang berpangkat abg ni dan depa akan beri kesan dalam hidup aku dengan perkara-perkara baik yang depa buat yang inspire aku untuk mengikut. syukur sangat.. apa pun, selamat pengantin baru abg. Nadzri doakan kebahagiaan abg. kawan baik. ;))

2 comments:

nora amila ghazali said...

26???? kat ada gathering??

fRaMe+LenSeS said...

ala. kejap ja.. bukan jauh pn umah abg tu ng tempat gath kita.. ;)

Buta+Pekak+Bisu=CINTA