Followers

Monday, 28 March 2011

Khas buat Macik tatau nama

Khas Buat Macik Tatau Nama

Macik, 
Nak tau dak first time aku pindah
Aku rasa sunyi, aku rasa sepi.
Orang dok ramai aku dok sorang diri
Tapi apakan daya, tugas aku kat sini,
Pastu kan macik,
satu hari tu, aku tengok menda lawak berlaku depan mata
org suh siram pokok bunga, ang siram mama,
terjerit2 la orang tua tu macam P.Ramlee punya cerita,
aku yang dok depan tu, gelak tak sangga
dalam hati, sat kuat malu pula

Macik, 
Aku tau yang hang tatau.
Hari tu, aku saja ja tolak moto depan umah
Sebab da berhari tak nampak ang beramah depan umah
Mulut aku dok komplen cakap sorang tercari2 mana dia ang.

Heran-heran, sehari tak nampak rasa rindu..
Tau dah ang tak membaca. tapi takpa la. aku bukan wat untuk ang baca,
Sekadar luahan perasaanku. .;)

5 comments:

kiera'sakura said...

wahhhhh... best... sat cri idea.... hehe...

Chieda Hafiz said...

hai Macik!!

fRaMe+LenSeS said...

Ira :: sila2 cari idea.. hihi

Chieda :: aii macik.. :)

mr E oSk gurL said...

ooo....ni ke orang nye?? hehe=P

CikUna said...

haha.. poem ni besh lor..

Buta+Pekak+Bisu=CINTA