Followers

Sunday, 6 March 2011

Dilemma Student Part Time


Bersembang ng kawan tadi..

Dia tanya. Weyh ang ada report lab x..?

Me, macam besa la..

"Apa barang abang, tiru orang, wat sndiri la baru mcabar."


Abg tu jawap :: Weyh. Aku mai cni.. Bkn nak pandai. Aku nak degree ja.


Sorg lagi tambah :: "ha. Jnji leh pakai topi."


Suma gelak. Hahahahahahahahahaah.


Abg tu tambah lagi :: kalau ada 4th class, dapat 4th class pn xpa la.


Last aku ditinggalkan dengan ayat ni :: ang nak pandai ang p la study, kami nak dgree ja..


Aku tergelak sendiri, camtu ka upanya reality manusia yang study part time ni.. hanya untuk segulung ijazah.. so tahan la diri sat.. tak nafikan. aku pernah jugak smpai tahap nak tarik diri, da rasa taleh p dah.. smpai last call mama, then mama pn da tatau nak kata apa, mama suh wat la keputusan sendiri, mana rasa okeh, mama tak paksa aku.. smpai aku tanya pendapat sorang kakak tu, n dia kata, "mesti mama sedih bila aku cakap macam tu.. " aku fikir balik, maka dengan itu, aku tetap akan teruskan jugak, smpai dapat ijazah. aku nak jadi contoh kat adik2 aku,. n nak wat mama n ayah, bangga dengan aku sekali lagi. dan sekarang, alhamdulillah, dapat rasa meningkat sikit la usaha tu, insyALLAH.. aku rasa leh p.. doakan aku.. ;)

6 comments:

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

insyaallah boleh punya...

nana itu sayer!! said...

dugaan 2 ade jew kat mane2~
memang dugaan 2 suke nk ikot sume owg~
harr!!
fighting!
^^

cik pulau said...

bila kita buat sesuatu tu kita ingatkan mak ayah.. insyaAllah.. kita akan buat seuatu dgn bersungguh-sungguh.. ^^,

kiera'sakura said...

menggembirakan ibu dan bapa akan dapat pahala kan? wish u luck... =)

-iNtAnAdiA- said...

blaja tue perlu banyak pengorbanan...insyaallah berkat kesabaran pasti akan berjaya =)

fRaMe+LenSeS said...

Gk : maceh sangat.. ;)

Nana :: betoi.. diduga kan.. bila masa pn ada.. kita la kena lawan.. kan?

CIk Pulau :: betul kata kamu. nadh sokong.. maceh2..

Ira :: terima kasih doakan Nadh..

IntanNadia :: maceh2.. ;) kamu jugakk usaha tau.. ;) n smoga berjaya

Buta+Pekak+Bisu=CINTA